Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag åt pannkakor med karamelliserade äpplen, kanelmascarpone och honungsmandlar till frukost idag och det var ta mig tusan bland det godaste jag ätit i år! Dessvärre var det även mäktigt, så jag fick motvilligt skicka ut 1/3 av portionen. Men ändå.

Nu jobbar jag på att få upp aptiten lagom tills vi ska gå ut och äta persiskt.

Igår pyttipanna på rå potatis, broccoli och massor av lök. Inlagd kronärtskocka till.

Idag morotssoppa med linser, miso, ingefära, sesamolja, lime och pomerans.

Tema lyxiga helgmiddagar... :o

CC5709F4-7E93-4F84-9893-4FA702D1D4AF.webpMitt makabraste minne. Jag köpte lake och fick den flådd i butik. Såg ut som en elak nakenråtta. Kremerade den i ugnen och åt sen mest sås och potatis. Höll på att DÖ när den tittade på mig.

Sambon stod för matlagningen i skogen idag (VÄLDIGT MANLIGT); förkokt potatis (efter mycket smart tips från @Ceta ) som sen stektes ihop med blomkål och purjolök. Det blandades med créme fraiche och kallrökt lax.

Sen planerade vi att äta på enda restaurangen vid promenadens slut men vi var inte så hungriga och ville bara hem. Så det slutade med att jag hämtade upp en veg chilibowl (alldeles för stark för mig! Föredrar de friterade kimchiknytena) och kycklingbuns. Har nu avslutat dagen genom att äta upp resterna av hårdagens kladdkaka i soffan.

Sambon stod för matlagningen i skogen idag (VÄLDIGT MANLIGT); förkokt potatis (efter mycket smart tips från @Ceta ) som sen stektes ihop med blomkål och purjolök. Det blandades med créme fraiche och kallrökt lax.

Sen planerade vi att äta på enda restaurangen vid promenadens slut men vi var inte så hungriga och ville bara hem. Så det slutade med att jag hämtade upp en veg chilibowl (alldeles för stark för mig! Föredrar de friterade kimchiknytena) och kycklingbuns. Har nu avslutat dagen genom att äta upp resterna av hårdagens kladdkaka i soffan.
Åh kladdkaka, vill ha, NU!! :d:d (saknar en dreglande smiley här känner jag)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka