Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då gör jag blinier, det är den enda formen av pannkakor/plättar som är ätliga. Min dagmamma var väldigt brydd över mina matvanor, jag avskydde pannkakor och när hon frågade om min favoriträtt blev svaret "stek"! :D
Det är verkligen märkligt och roligt det där hur ens matvanor kan vara så specifika när en är barn :D För mig var pizza, korv och köttfärssås sådana grejer som jag verkligen inte ville äta - så jag brukade önska mig broccolipaj :o:D

Kanske synd iofs att jag gillar pizza mer nu än vad jag gillar broccolipaj :angel:

Åh, pannkakor! Jag gjorde ju några försök med surdegspannkakor för en tid sen och de blev ganska goda, om än inte fantastiska. De var mer åt det amerikanska hållet, men tack vare surdegen fick de mer smak och var utan bakpulver, som jag ibland tycker kan tränga igenom de andra smakerna i amerikansk pannkakor.

Det är verkligen märkligt och roligt det där hur ens matvanor kan vara så specifika när en är barn :D För mig var pizza, korv och köttfärssås sådana grejer som jag verkligen inte ville äta - så jag brukade önska mig broccolipaj :o:D

Kanske synd iofs att jag gillar pizza mer nu än vad jag gillar broccolipaj :angel:
PlastBARNBARNET vill ha makaroner och köttbullar. DET är gott!, säger hen med strålande ögon som om idén var helt ny.

Till hens försvar ska dock sägas att hen smakar på allt som min partner ställer fram, oavsett vad, på grund av otroligt gott förtroende. (Generationen före plastBARNBARNET visade INTE det förtroendet.)

Jag har ätit daal till frukost*, lunch och middag och det är ändå massor kvar. Den blev riktigt bra, om än något stark, men det går att lösa med fet yoghurt och grönsakstillbehör.

*okej då, inte till frukost, jag erkänner att jag överdrev för den dramatiska effekten.

PlastBARNBARNET vill ha makaroner och köttbullar. DET är gott!, säger hen med strålande ögon som om idén var helt ny.

Till hens försvar ska dock sägas att hen smakar på allt som min partner ställer fram, oavsett vad, på grund av otroligt gott förtroende. (Generationen före plastBARNBARNET visade INTE det förtroendet.)

Ännu en rätt vars storhet jag inte förstått (särbon ÄLSKAR stuvade makaroner och köttbullar men det får hans mamma göra åt honom...). Jag hade nästan aldrig ätit spaghetti innan dagmamman heller och det var inte en favorit då och idag kan jag gärna vara utan. Det är liksom inte en rätt jag går och längtar efter.

Sedan kan jag ju också säga att kosthållningen hemma när jag var liten var rätt miserabel. Mamma hade inget intresse för mat (eller hushållssysslor generellt, hon ville lösa korsord och hålla på med matematiska problem och klurigheter) samt var livrädd för kryddhyllan så det smakade därefter... dvs ingenting :D

Det var det! :D

Sothönor är mina favoritfåglar! Så jäkla söta att de borde heta söthönor istället.
sothöna.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur