Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det ett vin som heter så?Ågu vad gött! När jag var på vinutbildning med jobbet för ett par år sen så började vi med ett glas Fleury kl 10 på morgonen.![]()
Och efterrätt? Behöver en det?![]()
En ekologisk champagne är det. Jobbar i ekologisk matbutik.Finns det ett vin som heter så?
Sant! Kladdkaka är ju alltid bra!Ja, t ex kladdkaka, jordgubbar och glass.
Jag fixar knappt ens att sätta på spisen. Varför skulle jag vilja ha något som är ännu varmare än jag själv? Kaffe undantaget.Jag har grill. Jag har en massa som är gott att grilla. Det är fredag. Men jag vet f-n inte om jag pallar att grilla i värmenIgår drack jag för lite när jag var ute och grejade i trädgården så jag blev ordentligt yr och var tvungen att gå in.
Det finns risk för sallad idag faktiskt...#villgrillaegentligen
Den billigaste, vad hette den? Finns den på Systemet nu?Holy Greens Geta-Beta till middag igår, på en brygga innan champagneprovningen.
Sedan massa smarrig champagne! Har lärt mig massor om tillverkningen och de olika områdena och årgångar och vilka smakbilder jag gillar bäst. I blindprovningen med 5 st fick man välja två favoriter, mina visade sig vara den billigaste och den dyrasteMen den billigaste var tydligen en extremt välgjord men som försökt slå sig in på Systemets ordinariesortiment och därför har de pressat ned priserna, hon som höll i provningen sa att den kommer dubbla priset inom två år nu när den är inne på ordinarie och folk börjar känna igen etiketten.
Den billigaste, vad hette den? Finns den på Systemet nu?
Åhhhhh!Ikväll får jag stekt makrill i Hunnebo![]()
Nåja, enklare i betydelsen mer lättlagat är det ju mycket som inte är. Enklare i betydelsen mindre svindyrt (och mindre skrytbetonat) är det ju däremot rätt enkelt att få till.Igår till middag var jag hos en granne och det blev rårakor (ni vet så där tunna och knaperstekta) med kalix löjrom, finhackad rödlök och en klick gräddfil. Kan knappt bli enklare men FY SATAN vad gött!
Till det drack vi detta vin: https://www.systembolaget.se/dryck/vita-viner/sancerre-les-roches-551401
Åhhhhh!
Nyfångad? Jag dör av avund.
Ja, den makrill jag har sett har varit fångad typ utanför Frankrike. Då brukar jag inte köpa den, för det förstår ju vem som helst att då är den inte som den ska. Inte ens fiskhandlaren rekommenderar mig den.Jadå! Direkt från fiskaffärn på Strandgatan, så vitt jag vetMor och far har inte fiskat någon egen ännu i år som jag vet, meta makrill börjar man med först på Börjedagen
I måndags fick jag massor av fryst torskfilé och torskrygg samt kolja som de drog upp i Nordnorge i april dock så jag är bortskämd i allmänhet.