Även jag har ätit årets första svenska nypotatis i helgen! Det var dock inte jag som betalade, vilket gjorde att det hela smakade ännu godare

Faster och farbror bjöd in till fest på en fantastisk hamnrestaurang i Malmö, och jag har sällan ätit så mycket fin mat under en och samma kväll.
Ostron, snittar och champagne till fördrink. Till förrätt blev det en trio av skaldjur: Hummer med syrad blomkål, rättika och ramslök + pilgrimsmusslor med svensk grön sparris och tryffelmajonnäs + havskräftor i filodeg med basilika. Ungefär HÄR började jag känna mig ganska mätt (pilgrimsmusslorna var alldeles för goda).
Huvudrätten var kalvfilé med vit sparris, murklor och ovan nämnda nypotatis, och sedan var det efterrättsbuffé där jag bland annat hittade en helt fantastiskt god crème brûlée med havtorn som jag fortfarande inte slutat tänka på. Riesling, Syrah och Moscato i glasen, i den ordningen.
Sedan dans och mer champagne innan det blev nattamat i form av grillad korv. Kvällen började alltså med ostron och slutade med wienerkorv, skulle man kunna säga. Kontraster!
Ikväll ska jag äta ostbågar och lösgodis till middag. På tal om kontraster, alltså.