Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan tycka de är goda. Helst direkt ur burken så att de får den där metalliska smaken.Burkmandariner minns jag med skräckblandad förtjusning från min barndom. De var liksom superläskiga och goda på samma gång.
Godegud.Jag kan bjuda dig på pizza från lokala pizzerian om du kommer upp och hälsar på?Deras currypizza är väldigt bra!
Eh ja! Det lät ju vidrigtJag läste förresten häromdagen om en som äter kaviar på kanelbullar, så jag känner att du ändå ligger i lä där @Killaloe! Eller...?
Just den metalliska smaken minns jag tydligt och jag känner mig mycket kluven inför den. Den hör till, men är egentligen ganska obehaglig.Jag kan tycka de är goda. Helst direkt ur burken så att de får den där metalliska smaken.
Det är jag också vansinnigt sugen på!Ikväll ska jag förhoppningsvis få rökt makrill om fiskbilen råkar ha. Det var inte igår och jag längtar orimligt mycket.
Jag försöker ta seden dit jag kommer och tycker att en stor del av nöjet med att resa är att ta del av den lokala mattraditionen.Godegud.
/lokalbo
Cengiz special heter den, ifall du vill testa! Men be om extra ananas eller byt ut kycklingen mot ananasGodegud.
/lokalbo
Tro mig, hela tråden var full av en massa vidriga förslag! Grillchips med mjölk (som substitut till flingor alltså) skulle till exempel också vara fantastiskt. Jag tänker inte testa för att se om det stämmer.Eh ja! Det lät ju vidrigt![]()
Och @AnnaDet är jag också vansinnigt sugen på!
Igår åt jag halloumirulle till lunch. Den var banne mig den bästa jag ätit! Den innehöll utöver halloumi stekt aubergine, stekt blomkål, mynta, stark smakrik tomatbaserad sås (de gör sin egen sås), inlagd gurka, hoummus, tomater och salladsblad. Medan vi väntade på maten fick vi nyfriterade falaflar att knapra på. Detta på ett vanligt falafelhak vid lunchtid en måndag. Och till det löjliga priset 40 kr var.
Lite köpesbearnaise på frukt-skink- och currypizzan och himlen är nära.
Vad har hänt med smakpreferenserna i den här tråden? Jag tvingas ju snart köpa skumbananer och rosa smågodis för att anpassa mig till den nu rådande kulturen. Kanske nåt att testa på pizzan?
En behöver ha några små öar av dålig smak i sin medelklassexistens för BALANSENS skull, är min fasta övertygelse.
Exakt!
Mvh
Pizza med kyckling, lök och köpt bearnaise.
Men inga mandariner.
Turkiska BIGARRÅER.
Är det? Har för mig att det stått körsbär på mina. Men hitflugna från Turkiet är de oavsett.![]()