Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jag influenceat dig? :D

Själv fick jag spännande tamarind-godis förut idag (sambon var i asiatisk affär och botaniserade och kom hem med flera märkliga grejer :D). Påminner lite om marmeladgodis men med mycket godare och mer intressant smak :)
Japp, du och det faktum att vi hade en påbörjad misoförpackning i kylen sen vi gjorde sushi för en tid sen. Men mest du, såklart!
 
Mina försök att äta nyttigt i veckorna har faktiskt lett till att jag inte alls är lika sötsugen längre. Däremot har jag känt mig allmänt nere och orkeslös. Idag blev det alltså lasagne och chokladglass till middag - och halleluja! Livet återvände. Därmed anser jag det empiriskt bevisat att det är chokladen som är dagens viktigaste måltid.
 
Kan vi inte alla vända uppmärksamheten mot MIG ett tag? Mig.

Jag får ingen ordning på luncherna på jobbet!

Är jag hemma - och jag jobbar ofta hemifrån - kan jag steka lite lök, kanske lite bacon, hälla på ENORMA MÄNGDER gröna ärter, krydda, och tycka att det är helt okej gott.

När det är nylagat. Efter microbehandling på jobbet dagen därpå, får jag en smärre depression av att en sådan lunch.

Jag vill gärna att mina luncher innehåller JÄTTEMYCKET fiberrika grönsaker, så jag klarar mig till middagen nio timmar senare. (Hästägarliv.)

Men jag får inte till det!!
 
Jag uppfann en matlåda till idag sent igår kväll av en tetra svarta bönor, en burk majs, en burk tonfisk, en halv burk gröna oliver, lite blomkålsbuketter, citronolja och massor av svartpeppar. Jag ser faktiskt hemskt mycket fram emot den :D

Middag igår, tja, det är också ett kapitel. Först blev jag bjuden på biskvi på stan, sedan var det lite kvällsmat med bokcirkel - gott bröd, brie, skinka, skräckrelaterat godis (vi hade läst valfri Stephen King) och god choklad. Väl hemma åt jag några skivor rökt bog och några linsbågar och lite ost. Jaja. Så är det ibland
 
Kan vi inte alla vända uppmärksamheten mot MIG ett tag? Mig.

Jag får ingen ordning på luncherna på jobbet!

Är jag hemma - och jag jobbar ofta hemifrån - kan jag steka lite lök, kanske lite bacon, hälla på ENORMA MÄNGDER gröna ärter, krydda, och tycka att det är helt okej gott.

När det är nylagat. Efter microbehandling på jobbet dagen därpå, får jag en smärre depression av att en sådan lunch.

Jag vill gärna att mina luncher innehåller JÄTTEMYCKET fiberrika grönsaker, så jag klarar mig till middagen nio timmar senare. (Hästägarliv.)

Men jag får inte till det!!

Jag föredrar kalla lådor på jobbet.
Måste du micra lådjäveln?
 
Kan vi inte alla vända uppmärksamheten mot MIG ett tag? Mig.

Jag får ingen ordning på luncherna på jobbet!

Är jag hemma - och jag jobbar ofta hemifrån - kan jag steka lite lök, kanske lite bacon, hälla på ENORMA MÄNGDER gröna ärter, krydda, och tycka att det är helt okej gott.

När det är nylagat. Efter microbehandling på jobbet dagen därpå, får jag en smärre depression av att en sådan lunch.

Jag vill gärna att mina luncher innehåller JÄTTEMYCKET fiberrika grönsaker, så jag klarar mig till middagen nio timmar senare. (Hästägarliv.)

Men jag får inte till det!!
För mig fungerar nio timmar utan mat bara om jag sover åtminstone sju av dem (kan anses något opassande på en arbetsplats). Jag hade i ditt läge satsat på något hjälpligt gott till lunch, och sedan kompletterat med likaledes hjälpligt gott mellanmål innan stallet.
 
För mig fungerar nio timmar utan mat bara om jag sover åtminstone sju av dem (kan anses något opassande på en arbetsplats). Jag hade i ditt läge satsat på något hjälpligt gott till lunch, och sedan kompletterat med likaledes hjälpligt gott mellanmål innan stallet.
Jag fattar den grejen så sett. Men de nio timmarna är faktiskt inte problemet här. Problemet är att lunch är så jobbigt.

Micrad mat sunkar ihop. Laga särskild lunchmat dagen innan känns alldeles för jobbigt. Lunch på stan blir lite för dyrt om det är för ofta. Mackor eller yoghurt står jag mig mycket för dåligt på (även om vi lägger till ett mellanmål), och så är jag gnällig och ogillar hela idén med mellanmål.
 
@Petruska Inte för att jag tror att du behöver tips på linssallader men: den här gjorde succé i en annan tråd för ett tag sen: https://www.bukefalos.se/threads/det-har-med-mat.1463661/page-5#post-18571213

(Jag gör den med stark ajvar och mindre än hälften av mängden olja). Kan sannolikt varieras hur mycket som helst och mättar bra.
Giv mig kraft och självdisciplin nog att göra just exakt såna sallader på kvällen!

Du har ingen länk till självdisciplin och kraft?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 043
Senast: Bexzor
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 603
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
551
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp