Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 015
  • Visningar Visningar 104 343

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte börja göra en "vanlig" köttfärsås, men fick lite feeling och blandade i ajvar, så sjukt gott! Kryddade upp den med lite chili och så en skvätt soya för att få bort den lite för söta smaken från ajvar. Går säkert att göra vegansk också och byta ut köttfärsen mot linser eller vego-färs!

Kycklingpanna, typ! Med kokt, krossad ugnsbakad färskpotatis.
Kycklinglårfilé, champinjoner, schalottenlök, vitt vin, grädde, dijonsenap, lite worchestersås, lite lite kinesisk soja.
Orimliga mängder salt funkade på potatisen.

Gott! :d

IMG_6241.webp

Firarmiddag!
Jättefina köttbitar från bra köttdisk (en hängmörad clubsteak och en entrecote), grillade bellaverde (BÄSTA broccolin), grillad paprika, Caesarsallad och en riktigt god Malbec.
Magi!

Tog mig 36 år att inse hur gott Caesarsallad kan vara, men.. wow. Hela sommaren kommer bli Caesarsallad :d

IMG_7829.webp

Testade att göra kryddiga kebabspett på grillen. Serverade med grillade grönsaker, löksallad, hummus och libabröd. Lättare ä jag trodde att få spetten att hålla ihop. Fräscht och gott, en helt annan upplevelse av grillat än biff och bea så att säga. Kommer jag göra fler gånger i sommar.

Jag har en hel butternutpumpa hemma jag köpte på impuls förra veckan för att det var extrapris. Något bra tips på vad jag kan göra med den? Kan man typ ugnsrosta och äta med tzatziki som sötpotatis? Aldrig ätit det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Tittar in i ditt kök del 25
  • Tittar in i ditt kök, del 16
  • Tittar in i ditt kök, del 9
  • C
    Svårsmält mat?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn