Tittar in i ditt kök - del 28

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Lightzone
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 130
  • Visningar Visningar 3 793

Bukefalos 30 år!

1000005998.webp

Godaste fryspizzan (Dr Oetker med ricotta och spenat), marinerade vitlöksklyftor och kronärtskocka.

Kvällens middag blev en laxfilé med färsk spenat, lite mild kebabsås, marinerade kronärtskockor och några goda oliver. De två sista = "rester" från plockmat. Trevligt!

Dagens lunch blev toppengod, och SÅ enkel :) . Jag hade rester av vispad grädde och philadelphiaost som jag lade in en gryta tillsammans med mjölk, salt, peppar och riven ost (grevé och parmesan). Detta fick smälta ihop på svag värme och åts tillsammans med pasta och sallad. Mums :) !

1000006120.webp

Jag har av nån anledning alltid tänkt att det här är en tråd för middag, möjligen lunch. Men vad sjutton, jag provar! Lite lyxigare frukost idag

Dagens frukost! Surdegsbröd (från kondis) med lite Bregott, ost, gurka, en näve ruccola och en liten liten skvätt vit kebabsås. En latte till det. Mycket mycket trevligt :d

Pasta med diverse blad från trädgården, stekta i olivolja, med lök, vitlök och parmesan. Underbar och enkel sommarmatlagning vid lunch. Idag: mangold, salvia, ett par kålsorter och borago. Jag har läst att det är bra att äta 30 sorters växter om dagen. Müsli till frukost hjälper till rätt bra, men gröna blad ur trädgården är mer underhållande. Jag vet inte om man "får" räkna kryddorna.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka