Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag gick lite bananas i ostdisken på lidl och senare på hemköp. Jag fick mosa in en massa ostar i kylskåpet. Man ska inte handla hungrig.

Planen är att äta hemmafriterade jumbopomme till honungsmarinerade lammribs, och med kryddsmör och sallad på ruccola och bifftomat + mozzarella. Men först ska vi ta cykeln till glasskiosken och sätta oss på en bänk och titta på folk.
Osten ska vi väl försöka få i oss efter glass och mat. På något sätt. Jag vet inte hur jag tänkte där riktigt.

Laddar upp inför mordgåtefest med sicilianskt maffiatema i morgon: spaghetti med mozzarella, tomat och basilika. Ett glas Capoccia (vitt) till. Gianna Nannini och Eros Ramazotti på Spotify. (Nu ÄR jag snart Beatrice Maffioso. :) )

Nu ska jag tillverka hallontryfflar att ha med att mumsa på. :d

Avslutningsfirande på dagis á la grillad färdig kyckling, baguette och pastasallad. Konferens hela dagen innan med mycket och god mat.
Avrundade med vinbar, helt ok men kass tapas.
Att ha en spansk ostbricka och inte veta vad det är för ost och till slut landa i "blue cheese typ"... Jotack, att det är en blåmögel ser jag, men vad för sort? Svävar fortfarande i ovisshet.

Improviserat plock som tack för hjälpen till snällt syskon; matvete med ugnsgrönsaker i, fänkålssallad(tunt strimlad fänkål, dito hel citron, rostade hasselnötter, citronvinaigrette), smulig feta, små färskpotatisar, rödbets- och nötbiffar, yoghurtsås. Melon efteråt. Somrigt och mycket uppskattat!

Färdig pizzadeg som jag la spenat och riven cheddarost på och vek till halvmåneform. Körsbärstomater och hemodlad sallat.

Efter att ha varit under matlagningsisen (även ätningsisen i allmänhet...) ett tag har jag tänkt mig att åstadkomma en paj med varmrökt lax (även om jag har förstått att det inte är riktigt ok ;)), spenat och salladslök. Lite sparris och sockerärter till. Sen chips till fotbollen :D

Ganska underbar men udda matdag hittills. Först min vanliga frukost hemma, sen fredagsfrukost på jobbet med INGEFÄRABFÖD, färskost och JORDGUBBAR.

Sen firade vi med bubbel och snittar på lunchen! Sen på eftermiddagen hälsade jag på hos en samarbetspartner och fick glass och MER jordgubbar. Efter teatern ikväll blir det sparrispaj och vitt vin. Livet leker.

Ganska underbar men udda matdag hittills. Först min vanliga frukost hemma, sen fredagsfrukost på jobbet med INGEFÄRABFÖD, färskost och JORDGUBBAR.

Sen firade vi med bubbel och snittar på lunchen! Sen på eftermiddagen hälsade jag på hos en samarbetspartner och fick glass och MER jordgubbar. Efter teatern ikväll blir det sparrispaj och vitt vin. Livet leker.

Men gulligt! Du blev så lycklig att du stavar fel:love:

Jag laddar med citronkyckling och någon typ av vitlökspotatis.
Kan man ha murkelsås till mild citronkyckling? Sambon har önskat den typen av mat, jag byter potatis mot sallad.

I kvall blir det potatismos (av riktig potatis sa klart:p) och RIKTIG varmkorv som knapper nar man tuggar pa den:D Till det diverse tillbehor, som jalapenos, pickles, hackad lok flera sorters senap och ketchup sa klart.

Mobilens fel, helt och hållet, @Hyacinth!

Man kan absolut ha murkelsås till mild citronkyckling, vi ska ha det till gåsen nästa Mårten Gås (har en kompis bestämt).

Tack! Skönt att få det bekräftat, båda vad gäller stavning och murklor.
Då blir det det, och lite späd sparris med gott vin (jo, riesling och sparris är en bra kombination) till förrätt. Jag älskar stekt sparris, det är bland det bästa som finns.

Rotfruktsorgie i ugn, jag klarar liksom inte riktigt av måttfullhet när det gäller mat. Potatis, sötpotatis, rödlök, purjostubbar, blomkål, broccoli, palsternacka, gul morot, persiljerot och gula och röda paprikor + carlipaprikor. Flingsalt + olivolja, och keldas nya barbecuesås.

Och osten som vi inte hann med i går. Massa ost. Och massa kex.

Gjorde några briegratinerade soltorkade tomater till förrätt också. Har glass om jag orkar äta något sen efter pajen. Dricker lite rött till. Jag är en antingen/eller-person. Jag kan gå flera dagar utan att äta alls. Men när jag väl lagar något går jag loss...

Låt gott @jarakamandan !

Jag är solo efter att partnern gett efter för skumma böjelser och befinner sig hos goda vänner för att skrika på en oskyldig boll.
Firar :D detta med en liten skål hemlagad glass, glassen är en fin liten boll rullad i nötkrokant som var kvar efter ett experiment.

Torskrygg i ugn med citron, pepparrot och dill. Färskpotatis, tunna fina sparrisar och så bouchons muqueux verts. Drostdy-Hof Chenin Blanc till. En näve ostbågar fick jag visst i mig också, fast det var lite efteråt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 565
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 243
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka