Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Grattis som tusan!!

Kylie! What sort of a name is Kylie for a Christian person? It sounds like a foreign vegetable!

Tack!! :love:

"Quite an achievement when you have to be up so early. It's a mercy you're on foot and not on a bicycle."

Hurra, grattis!

Tack! :D

Oh, grattis Anna! Kanske du ska kosta på dig lite tryffelsalami? ;)

Tack :) Jadu, jag ska se till att kosta på mig något riktigt trevligt imorgon tänkte jag!

Åh, så roligt, Anna! Jag är så glad för din skull!

Äter torkad frukt och nötter till kvällsmat, en stor skål.

Tack snälla!

Kycklingspett, men definitivt inte ordinärt, vi fick vinägerrostade grönsaker och potatisklyftor till och kycklingen var pepprig med yoghurt och tomatsås och det var sådär vansinnigt gott som det kan bli på ett litet hak i england. Jag tror att jamie oliver har en chicken shawarma i någon av sina böcker, jag måste kolla nån dag.

Ikväll har vi ätit enkla libanesiska bröd som vi fyllde med pulled pork, sallad (isberg/ruccola), gurka, majs, rödlök, pepparsås/hickory/gräddfil, paprika, vitkål, tomat och granatäpple. Fontanas sur körsbär i mitt glas, vanillacoke i andras.
IMAG0582_zpsa634f193.jpg

Grattis till jobbet :)!

*kl*
Är inne i en matsvacka men ska bättra mig snarast. Middag blev äpple, fettoyoghurt, solrosfrön, gula russin och the. Jag avslutar nog med några chokladkex :o.

Grattis Anna!:)

I kvall blir det pasta med en sas/paste av kikartor och vad jag hittar i skapet, tror jag. Eller korv. Eller bade och.:p

Tack honung, monster1 och hastflicka :love: det är så otroligt SKÖNT, äntligen!!

Idag ska jag träffa en kompis och fika ungefär samtidigt som jag brukar äta middag, så jag försöker lista ut hur jag ska göra med maten. Antingen äter jag efteråt, eller så får det bli matig fika.

Grattis till jobbet :) (Fast jag är inte förvånad ;) )

Glöm inte att titta ikapp på Sveriges mästerkock nu, när du firade igår ;)

Tack :) Jag började misströsta nu när det gått så lång tid, men plötsligt händer det...!

Jag tittade faktiskt sent igår kväll och såg Markiz med helt andra ögon, säkert tack vare er. Inte jätteupprörd över slutet. Tyckte elimineringstävlingen var kul - fast det hade jag inte tyckt om det var jag som stått där ;)

Jag tyckte också att den var kul! Läste om "äggvrede" (!) i aftonbladet efteråt, någon deltagare tyckte att testet kom för sent i tävlingen, när alla liksom höll nivå, men jag håller inte med. En elimineringstävling handlar ju egentligen inte om matlagningskunskap utan om stress. I USA-versionen heter det ju också stress test.

Fast visst, är man skitduktig på matlagning är det nog surt att åka ut på stekta ägg. Dock tyckte jag nog att det även kunskapsmässigt var rätt deltagare som åkte ut. De som är kvar nu är vassa allihop.

Jag hör till de som också tycker att äggstekarmomentet kunde gjorts i tidigare skede. Inte ens mannerström gör 19-25 perfekta ägg på så kort tid skulle jag vilja påstå.
Men det var dags för henne att åka hem, så detta momentet passade ju bra just nu då.

Sant - det hade varit jäkligt kul att se juryn göra det! Pannorna blir ju så varma rätt snabbt att det borde vara skitsvårt att undvika bruna kanter på de lite senare äggen.

Nästa att åka tror jag blir Monica, hon har fått kämpa. Eller möjligen Göteborgs-Anders som jag tycker är så sympatisk.

Jag tror också det är monicas tur! Det är nästan nästan lite uppenbart ibland i detta skedet av tävlingen, vilka som blir kvar till slutet. Och vilka som _inte_ kommer dit då. Men vi kan ha fel, men Monica ser jag inte som någon finalist som passar Sveriges Mästerkocks mall för hur en finalist ser ut. (flaggfadäsen, bara den liksom. Nä, det går aldrig så långt som till final!)

Jag blev lite förvånad när hon inte visste vad en curry var ... Hon känns hyggligt duktig på husmanskost men ändå inte så att det räcker. Det tror inte jag heller.

Förresten - är inte den här omgången lite bättre än de tidigare när det gäller idéer? Tycker de får lite bredare uppdrag, lite annan mat lagas, tävlingsmomenten känns roligare.

Nu blev jag sa nyfiken att jag tankte titta pa avsnittet ... men tji fick jag.Det gar inte att se om man inte befinner sig i Sverige. Jag kan se Australiens masterkock liksom Britain's medan de ar aktuella men inte Sveriges.:meh: Sa det ar bara till att fortsatta folja det genom er.:p

Australiens äger ju helt klart. Sveriges är inte lika bra - men hygglig underhållning.

Mja, jag tycker nog generellt att sveriges mästerkock suger, men - jag tror idéerna i tävlingsteknik kanske bättrats på efter den tv-tävling kockarna själva deltog i kanske? ;)

Nu blev jag sa nyfiken att jag tankte titta pa avsnittet ... men tji fick jag.Det gar inte att se om man inte befinner sig i Sverige. Jag kan se Australiens masterkock liksom Britain's medan de ar aktuella men inte Sveriges.:meh: Sa det ar bara till att fortsatta folja det genom er.:p

Finns det med här? http://www.svtplay.se/program?filter=utomlands

Annars laddar du hem hola, och tittar med hjälp av den.

Finns det egen mat där? Tyckte allt bara var influerat av andra kök. T ex verkar asiatiskt, inte minst japanskt, vara jättestort där.

Jag gillade domarna som inte var med för att mobba deltagarna utanför att hjälpa dem att utvecklas. Så bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 464
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 208
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31