Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lövbiff idag, fylld med dijonsenap, stekt lök och kapris. Vispade ur pannan med lite matlagningsgrädde. Tagliatelle till och caprese utan basilika, vad det nu kan tänkas kallas ;)

I går blev det paj med bacon, lök, och paprika tillsammans med fri tillgång på ruccola och små tomater.

I dag blev jag bjuden på kycklinggryta (där kocken hade tappat ner curruburken) tillsammans med färskpotatis.

Idag blev det en Felix paj till lunch, den var verkligen inte god :yuck:

Till middag blev det ugnstekt lax med bulgur och en inte alls god örtsås till.
Ingen höjdare matmässigt idag alltså :(

Efter en mycket uppslitande dag, ett par mackor med bregott med havssalt och ett glas vin. Kan bli ett par mackor till innan jag dackar for dagen.

Har inlettt festivalsjobbande denna veckan, så det blir bara turbomiddagar och färdigmat utöver det jag äter som lön för mödan på mässen. Ikväll åt vi en snabb korvgryta på tre tjocka kabanoss, en hackad rödlök, ett par hackade vitlöksklyftor, en låda krossade tomater, en skvätt grädde och massa, massa svartpeppar och en klutt chilisås, och ris till. Gourmetmajs till också. Klart på 10 minuter.

Min Princess Diva har blivit svart skadad sa det har akts till veterinar flera ganger sedan i gar eftermiddag. (Det tog 4 veterinarer 2 timmar att pyssla ihop henne igen. Alla pa kliniken var mycket imponerade att "huvud kirurgen" lykades sa bra med pusslet att fa huden att passa och racka over hela den oppna ytan.) Jag gar knappt pa toa ... da hon inte kan komma med in dit.:crazy: Det har ar nastan varre an med smabarn ... det ar pa nagot satt lattare att forsta hur ont det gor for ett barn. :(

Jag haller hela tiden ett oga pa "Lillan" sa i gar kvall blev det ett par mackor da vi ocksa kom hem med henne sent ... Nu aker Maken for att kopa en Calzone med extra (farska) champinjoner och extra ost. Till det en burk ramlosa. De har supergod Calzone, sa

Fiskaffären vid hamnen hade mycket smaskens att erbjuda idag. Men valet föll på nyrökt makrill med romsås som ätits med kokt färskpotatis. Det och en kall öl en semesterdag, så är man lycklig. Möjligen ännu lyckligare efter att ha toppat måltiden med en lyxglass a la Magnum från Pipersglace. :love:

Fick en limeströsslad kycklingfilé, rostade rotgrönsaker och senap/pepparrotssås + buffésallad deuxe + bröd på festivalsmässen på sena eftermiddagen, och hemma blev det spartanskt - kokt weinerkorv med bröd. Jag blev lite lycklig när jag hittade ekologisk salami i min affär på vägen hem, hade tänkt prova den men mina dygn räcker liksom inte till - nu snark!

Som kompensation för gårdagens värdelösa mat så blev det idag världens godaste fläskfilégryta :d
Med lite ris och en fräsch sallad till.

Jag åt på vägkrog i går så då blev det strimlat fläskkött som serverades med frästa grönsaker och pommes frites. För att vara vägkrog var det mycket grönsaker (halva tallriken) och gott.

Lättlagat, lättätet: Sås på gröna ärtor, schalottenlök, citron, olivolja, flingsalt, svartpeppar + tre sorters timjan från balkongen och fetasmul. Pasta(skruvar, suspekt ekosort från Lidl).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 492
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 222
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka