Bukefalos 28 år!

Shettisar

Trådstartare
Har frågat SMGS men inte fått svar,ställer frågan här.
Någon som vet om tjära tar död /skyddar grisar mot skabb?
 
Sv: Tjära

Det är jag ganska säker på att det inte gör. Det kanske kväver några stycken, men inte alla.
 
Sv: Tjära

Vad är det du ska tjära?

När vi fick eländet tvättade vi boxen med någon sorts sprit sedan kalkade vi utrymmena där hon höll till. Det sägs ju att skabben självdör som kan finnas i t ex box efter tag men vi tog det säkra före det osäkra!
 
Sv: Tjära

Tvivlar starkt på det.. Se´n skulle jag tro att det inte är nån höjdare för grisarna att bli inkletade med tjära heller.... :crazy:
 
Sv: Tjära

Tro det eller ej men om jag kletar tjära på en stolpe så är grisarna där direkt och ska klia sig!
Likadant med vildsvin.
Nej jag ska inte kleta det på dom *s* utan diskuterade med svärfar om tjärans effekt på odjur som går på grisar.
Ska spraya hela stallet med Virkon så det blir i hennes box med.Fast de ska ju få egen "villa" med trädgård nu så.....
 
Senast ändrad:
Sv: Tjära

Ja *suck* och veterinärerna här är inte glada i att åka ut och spruta minigrisar,de skriver hellre ut Sebacil(heter det så)?
Men denna gången ska jag ta o kolla tänderna på gammelshettisen så de kommer inte undan. :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det var skitnervöst att åka dit. Det var inte så jättelångt bort, men åt ett håll dit jag inte brukar åka. Tog en alimemazin. Hur som...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: IngelaH
·
Hästvård Är det någon som vet vad detta är? Ser ut som nåt svart, smuligt klet på baksidan av ponnyns örontippar. Hon har haft så sen vi köpte...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: Thera
·
  • Artikel
Hästnyheter Är det här ens en fråga? Ja, såklart det är. Men är det en fråga att ta på stort allvar? Jag vet faktiskt inte. Kanske, kanske inte...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Gunnar
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 091
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp