tjäna på att köpa,och sen sälja?

Fibusen

Trådstartare
har fått erbjudande av en nära vän att köpa hennes gamla sadel,då hon har pengakris,en olypic flexi,mörk brun,jätte fräsch,för en billig penning (under 1000 lappen.)

om jag köper den,och säljer den vidare,då den inte passar min nordis (är för smal) skulle jag kunna tjäna på det då? har kollat på annonser,men det finns inte en endaste olypic flexi till salu på hela blocket så jag har ingen aning vad man kan få för den..

som sagt så behöver hon ha loss pengarna nu,så hon har inte tid att annonsera själv,jag har råd att köpa den,men vill inte ha en sadel som ligger i stallet i flera månader heller då jag har lite begränsat utrymme..:crazy:

hur är det,kan dom vara lättsålda dessa sadlar??

Sv: tjäna på att köpa,och sen sälja?

Vet inte så mycket om just Flexi, är det en allroundmodell eller?
Man kan väll i alla fall säga som så att om sadeln är fräsch och beroende på hur gammal den är, så får du nog i alla fall ut den där tusenlappen igen utan större bekymmer om det skulle vara så.

Men du kan ju ringa och fråga i någon hästaffär som tar in sadlar för försäljning (t.ex. Till Häst i Örebro tar in sadlarna mot 10% provision) och fråga hur mycket de tror att sadeln kan vara värd. Men sedan kan du ju sälja den privat i alla fall sedan om det skulle vara så.

Var noga med bara att kolla att bommen är rak och hel innan ev. köp.

japp,en allround.. kompisen säljer endast sadeln,men jag har sadelgjord,stigläder,och stigbyglar som kan skickas med,tror jag har 4 dubbel uppsättning så.. vill ju ha lite extra utöver vad jag kommer att köpa den för.. sadelgjorden är nästan ny så.

sadeln är hel och fin,har som sagt den här hemma nu,hade ut en sadelprovare som kikade och konstaterade att den inte skulle funka pga att den var för smal..,men den genomgicks iallafall.

om det är en nära vän kanske du skulle låna henne den där 1000 lappen ist så har hon lite tid på sig att annonsera sin sadel, eftersom din häst ändå inte kunde ha den:idea:

Precis min spontana tanke... Känns inte kul att tjäna pengar på sina vänner...

jag har frågat (tjatat),men hon ville inte,eftersom hon inte visste om och när hon kunde betala tillbaka den..:smirk:

sen så tyckte jag att det var en smart ide att köpa,sen sälja den,för då får jag iväg mina överblivna tillbehör till sadlar oxå,är lite svårt att bara sälja ett par stigbyglar tex..

men så fort hon får sålt sadeln, så kan hon ju betala tillbaka! =)

fasst jag hade oxå kunnat tänka mig att göra som du tänkt"!

Jag tycker du att lånar din kompis pengarna, och skulle hon inte få sadeln såld inom rimlig tid så kan du ju få sadeln istället.

Det är väl roligare ifall din kompis kan tjäna lite mer på sadeln eftersom hon verkar behöva pengarna mer än du..

Vad gäller dina grejer som du vill bli av med så tycker jag att du ska annonsera ut dem på Tradera, där kan man bli av med allt! :bump:

min erfarenhet är att sadlar inte är speciellt lättsålda alls. jag nästan skänker bort en sadel just nu men det är bara massa oseriösa som hör av sig. sen kostar det dessutom frakt och folk vill prova vilket inte är så konstigt så det är bara massa onödigt jobb med att sälja en sadel. bästa är om man kan byta in den vid köp av annan sadel då blir man ju av med den:idea:

fast att du skickar med tillbehör gör inte adeln mer väd, det är inte alls säkert att köpare behöver just den länden på gjord eller läder, jag tycker bara det är mer besvärligt när det gör det o tror att man vill betala mer. Ett par extra läder är väl förrestän bara bra att ha hemma.

Så försök låna henne pengarna eler hjälp henne med annonsering o försäljning, billiga sadlar är lättsålda.

Liknande trådar

M
Hoppning Undrar lite om ni tror det är svårt att sälja en beg. sadel av "mkt populärt märke"?? Den är ca. 5 år men endast använd på 1 häst...
Svar
15
· Visningar
1 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka