Tjock i benet (igen)

Haukur

Trådstartare
Jag har en riktig otursmärr, i år har vi hunnit med en bukoperation med 2 mån konvalecens, ett sytt öga, en veckas hälta och nu har vi åter igen ett tjockt bb :mad:

Hon kom hem från hingst och var lite svullen i ett bakben, ovanför kotan och upp på halva skenbenet.. har så varit i en vecka nu trots behandlig med kyllera, linement och benlindor :( Hon är inte d minsta halt, ömmar inte och är inte varm.... Vad kan detta vara, jag gissar på en spark men hur allvarligt kan d vara när hon inte ömmar/haltar? Har en kurs inplanerad till på söndag (antar den kan räknas som inställd...) och en tävling den 30nde... Och ett vetbesök den 31a.... Vad tror ni? Kan jag rida henne? Vad ska jag göra åt d å hur länge kan d tänkas vara svullet om d inte är nåra allvarliga saker? Kan jag räkna med å vara med på tävlingen lr kan man lik väl skita it??

*trött på trasiga hästar*
 
Om hon har blivit sparkad kan hon ju ha fått lymfangit om hon har ett sår på detta ben... :confused: Låter ju nästan som det...
 
Men hon har inget sår på benet, är bara tjock...
Nu har svullnaden gått ner men nu är det om en "knöl" (liten "hård") typ mitt på benet (ej senan) och kotan är alldeles svampig...
 
Vi tog hem vårat sto ifrån en hingst förra våren.
Hon har en gammal skada i höger bak och nu hade hon även fixat till sig en Piphass på samma ben.
Sen har det kommit hem flera i våra kretsar som fått skadade ston efter betäckning!

Lina!
 
Hon är fortfarande tjock!!! Vet. kommer nästa sönda... kan d vara nåt allvarligt??
 

Liknande trådar

Hästvård Hur allvarlig ska ett sår verka för att ni ska ringa efter veterinären? Hur länge bör man avvakta annars? Det är så att min lilla...
2
Svar
24
· Visningar
2 951
Senast: Train
·
L
Hästvård Hej! Mitt varmblod har blivit svullen i vänter bak, från kotan och upptill hasen på baksidan. Benet är svullet så att det är lika...
Svar
4
· Visningar
969
Hästvård Min häst /hbl val -82) var i lördags morse jätte tjock i ena bakbenet (karleden var lika stor som kotan!) Han haltade inte och ömmade...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: cruella
·
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 445
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp