Tjocka fleece täcken !!!

gylle

Trådstartare
Tips önskas på bra välsittande TJOCKA fleecetäcken som verkligen andas/transporterar bort svett/väta.
Har många olika fleecetäcken dock ganska tunna och det är verkligen skillnad på om de andas eller ej (lite roligt är att de som var billigast är klart bäst), då jag nu vill ha tag på ett tjockare (gärna med hals och fasta gjordar men inget måste) så undrar jag om någon vet något som verkligen är bra.

Sv: Tjocka fleece täcken !!!

Jacson fleece tycker jag är lite tjockare än resten, har ett med hals, batalde under 300kr för den...

Inte för att det svarar på din fråga kanske, men jag gillar ylle mycket bättre än fleece för de har bättre egenskaper och så slipper man det där statiska :crazy:

Liksom domino har jag hittat andra material, och jag har tunna stalltäcken i stället. Transporterar svett suveränt, och med kryssgjordar sitter täckena perfekt över natten. Bara att skaka av spån och halm efteråt också.

Har nu tunna thermotäcket från Horze, bra pris och utmärkt funktion.

Jacssons har jag redan och det är vad jag kallar tunnt, dessutom andas det dåligt (ett av de sämsta jag har)

Har ylletäcken men just denna häst uppskattar inte dem när han är klippt (märks att han tycker att de kliar skrubbar sig mot väggen med ylletäcke)

jag har inte hittat några tjocka fleecetäcken öht, jag kör med ulltäcke istället!

Stalltäcken har han ju annars men det funkar inte att lägga på dem när han är riktigt våt (spolas efter svettiga pass så det är då han behöver ett varmt och tjockt "svett" täcke tills han torkat).

Det har jag haft hemma är dock extremt smalt i både bog och hals, var inte i närheten av att kunna knäppa halsen ens för ett år sedan när han bara var 3.

Någon som har en aning om hur Börjes fleecetäcke med hals är ? Står att det är extra kraftig fleece.

Ett annat jag undrar över är Equilines fleece täcke är det tjockt ? Andas bra?

Som en parentes kan nämnas att dyngsura islandshästar (spårklippta) torkar suveränt under det där, varm- som kallstall. Har testat på svettiga eller duschade hästar. Versionen jag avsåg har bara 150 grams fyllning, kanske är det som är skillnaden.

Har du kollat Mias RS och Boetts fleecetäcken, för en tjockare modell kan jag tänka mig att det blir ett dyrare med bättre kvalité som gäller?!

Hej! Jag har ett zone täcke som vintersvett täcke. Det har kraftig fleece på ovansidan och nått tjockt teddytyg mot hästen, varmt och andas jättebra. Jag köpte mitt i england med jag vet att de finns i sverige oxå, jag vet dock inte var!

måste det var just i fleece då? Tänkte som hansbos combitäcken är ju bra som svettäcken, och de är lite tjockare än tunna fleecetäcken.
Jag har equilines med fast hals, men är inte speciellt imponerad varken över tjockleken eller andasförmågan.

Hööks har väl ett extra tjockt fleecetäcke?

Jag har letat länge efter samma sak, då jag tycker att ett lite elastiskt men tjockt fleecetäcke måste vara skönast för hästen.

Jag har sett min pålle ligga och sova i ett termotäcke, och gud vad det sträckte och spände överallt, kan inte vara skönt.

Jag har köpt billiga fleeceplädar nu och ska fodra ett gammalt täcke med, tycker Hööks är aningen dyrt...

jag gillar capriatis! tror det kostar 400-500kr, kommer inte riktigt ihåg, snygg modell och bra skuret i bogen.
annars har ju travshoppar helt överlägsna täcken, helt klart.
är lite besviken på mig själv över att jag inte köpt något ännu.
vill ha både ylle o fleece.

Har också equilines med hals, tycker heller inte det är så tjockt, åtminstone inte efter att man tvättat det. Dock är det riktigt snyggt! Innan det blir fullt av hår vil säga, mitt marinblå är numera blåmelerad.... :p

Jag tycker horsewares nya fleecetäcken ser tjocka ut, men har inte känd på dom.

Jovisst, jag har ett fleecetäcke som är riktigt tjock, och det har till och med gjordar! :idea: Kingshead heter märket, här är en bild:
HPIM0404.jpg

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 135
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10... 2
Svar
20
· Visningar
3 570
Senast: Roheryn
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
1 058
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V