Bukefalos 27 år!

Tjocka mjällrugor!?

Leeelot

Trådstartare
Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så kände jag att roten längst ner på svansen va liksom tjock i ojämn. Kollade då i huden o det va stora, tjocka som sårskorpor/rugor😳 Kunde pilla bort massa, o hästen verkade mest tycka det var skönt... Svanstaglet som satt i rugorna följde med, så massa tagel försvann... Tur hon har mycket svans! Har aldrig varit med om liknande! Någon? Hon kan få lite mjälligt i mankammen o längst upp på svansen kan hon bli mjällig o få kli på vår/sommar, men håller efter med lite olika medel. Men aldrig liksom längst ytterst på svansroten, o sånt här tjockt. Smörjde igår, o planen är att tvätta noggrant med Hexocilsxhampo, finns det nåt annat som bör göras?

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 028
Senast: hemlig
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
3 794
Senast: regina11
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Kan vi människor får knäledsinflammation som hästar? Hur känns det? Hur känns det att ha problem med menisken? Är återigen hemma från...
2
Svar
20
· Visningar
1 845
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar