Tjockistråden 3

Jag håller på med en Modifast Max-kur för tillfället. Funkar bra och magen mår bra. Är inne på vecka 2 med enbart Modifastpåsar och ska köra nästa vecka också.

Jag har 45 kg att avyttra, så här räcker det inte med att ta bort något bröd. Kommer köra Modifast som en kur nu i 9 veckor som en kick-start! De sista 3 veckorna på kuren är ju för att vänja in vanlig mat igen.

Jag har kört Modifastkur tidigare och det funkade bra och jag tappade 15 kg. Tyvärr fick jag för 1 år sedan diskbråcket från helvetet och kunde inte röra mig utan kryckor förrän i mars. Alltså gick jag upp alltihopa, så nu är det bara att ta nya tag.

/Lizzie
 
24/8 68 kilo
30/8 66,1
09/9 65,9
16/9 64,8

Det går helt klart framåt här. Jag är så motiverad att jag funderar på att skippa chipsen ikväll och göra någon god sallad med lite bönor och avokado istället :d:d
Det är inte illa.
Vore SÅ skönt att komma under 60 kilo om någon månad. Målet är 58 kilo - vi får se om det är görbart eller om jag stoppar innan.
 
24/8 68 kilo
30/8 66,1
09/9 65,9
16/9 64,8

Det går helt klart framåt här. Jag är så motiverad att jag funderar på att skippa chipsen ikväll och göra någon god sallad med lite bönor och avokado istället :d:d
Det är inte illa.
Vore SÅ skönt att komma under 60 kilo om någon månad. Målet är 58 kilo - vi får se om det är görbart eller om jag stoppar innan.
Det är verkligen otroligt hur resultat motiverar! Jag har verkligen försökt röra mig mer. Är 0 sugen på att springa så jag gör inte det. Men en extra promenad de lediga dagarna, helst i lite backig terräng, har jag verkligen lyckats genomföra. 🙏🏻 Samt håller smörgåsarna borta. 😝

65,4 imorse. Kanske måste sätta ett mål snart 😁

63,5 får det bli! 😃
 
Det är verkligen otroligt hur resultat motiverar! Jag har verkligen försökt röra mig mer. Är 0 sugen på att springa så jag gör inte det. Men en extra promenad de lediga dagarna, helst i lite backig terräng, har jag verkligen lyckats genomföra. 🙏🏻 Samt håller smörgåsarna borta. 😝

65,4 imorse. Kanske måste sätta ett mål snart 😁

63,5 får det bli! 😃
Så duktig du är, och SÅ nära ditt mål!
Ja framgång motiverar väldigt. Så sugen på att göra den salladen som vi har tänkt. Och kanske lägga till lite nötter med. Känns väldigt lyxigt!

Jag har en bit kvar, men det känns nåbart nu. Det gjorde det inte innan. Kanske är jag så pass smal att det syns ordentligt när jag hälsar på familjen om en månad. Ska verkligen försöka hålla mig ifrån chipsen ikväll.
 
Åhhhhh.... Ägglossning vilken dag som helst. Och visst tusan är det här. Det där bottenlösa suget efter något att äta som aldrig tappar i intensitet oavsett vad man gör. Nyss ätit en god middag med både massor protein och fett. Druckit massor. Och ändå detta sug. Blääääää

Vi får se om jag klarar av att hålla emot eller inte.
 
Åhhhhh.... Ägglossning vilken dag som helst. Och visst tusan är det här. Det där bottenlösa suget efter något att äta som aldrig tappar i intensitet oavsett vad man gör. Nyss ätit en god middag med både massor protein och fett. Druckit massor. Och ändå detta sug. Blääääää

Vi får se om jag klarar av att hålla emot eller inte.
Ut å gå 🙈🙈 det o cola zero är 🙄🙄
 
Notering till mig själv, 105 kg startvikt. Har i dag börjat med viktläkemedlet. Var lite nervös för nålen men den var så liten o knappt kännbar i huden. Det gick bra. I dag ligger jag i dagsläget på ca 900 kalorier. Mindre sötsug och mer allmänt välbefinnande. Viken fantastiskt hjälp jag har fått av det privata vårdföretaget! Har kontakt med bådedietist och beteendevetaren nu för att ändra mitt beteende o mat vanor. Plus läkaren som orkat svara på alla mina frågor och förklarat för mig ang. Mina blodprover! jag är så glad över all hhjälp!
 
Den 5/9 startade jag en omgång Modifast Max och ingångsvikten var 112,7 kg. Nu har jag slutfört de 3 första veckorna (av totalt 9 veckor) och då enbart ätit Modifast, borsett från vid en begravning förra veckan. Då blev det en bit smörgåstårta istället för en Modifastpåse.

Idag vägde jag in mig på 104,7 kg och har alltså tappat 8 kg på 3 veckor. Är verkligen supernöjd med resultatet och det peppar att fortsätta :banana:

Idag introducerar jag frukost och ska äta, frukost och 3 påsar Modifast i ytterligare 3 veckor innan jag sedan introducerar ett mål mat för de 3 kvarvarande veckorna.

/Lizzie
 
Står tvärstill mellan 64,8-65,3 och är riktigt grinig över det. Samma ställe som förra gången. Precis på snöret för övervikt och dansar fram och tillbaka.
 
Står tvärstill mellan 64,8-65,3 och är riktigt grinig över det. Samma ställe som förra gången. Precis på snöret för övervikt och dansar fram och tillbaka.
Hur ser din muskelmassa ut?
Jag träffade en dietist förra året och tydligen har jag hög andel muskler och hon tyckte jag skulle väga runt 70kg i ”lagom” hull. Men då räknas jag som överviktig men det är också dit min kropp vill.

När jag gick ner pga sjukdom vägde jag 60kg och då var jag riktigt tunn, enligt BMI lagom men då syntes det att jag var sjuk och för smal, skavde på kroppen när jag låg i sängen och det stack ut ben under huden där det inte borde.

Trivs bäst runt 63-65. Då är jag ”smal” och ser rätt lagom ut men har lite för låg fettprocent men jag tycker det känns lagom 👍🏻
 
Hur ser din muskelmassa ut?
Jag träffade en dietist förra året och tydligen har jag hög andel muskler och hon tyckte jag skulle väga runt 70kg i ”lagom” hull. Men då räknas jag som överviktig men det är också dit min kropp vill.

När jag gick ner pga sjukdom vägde jag 60kg och då var jag riktigt tunn, enligt BMI lagom men då syntes det att jag var sjuk och för smal, skavde på kroppen när jag låg i sängen och det stack ut ben under huden där det inte borde.

Trivs bäst runt 63-65. Då är jag ”smal” och ser rätt lagom ut men har lite för låg fettprocent men jag tycker det känns lagom 👍🏻
Jag tränar aldrig så jag tvivlar på att jag skulle ha hög andel muskler. Har gott om fett på armar, i nacke, runt höfter, lår och vader fortfarande.
 
Jag tränar aldrig så jag tvivlar på att jag skulle ha hög andel muskler. Har gott om fett på armar, i nacke, runt höfter, lår och vader fortfarande.
Jag tränar inte heller mer än promenader och vanligt stalljobb. Tror det varierar mycket men jag är ”naturligt stark” jämfört med min syster tex. Vi väger lika mycket nu men är helt olika i hull. Tycker det är intressant 😂
 
Jag tränar inte heller mer än promenader och vanligt stalljobb. Tror det varierar mycket men jag är ”naturligt stark” jämfört med min syster tex. Vi väger lika mycket nu men är helt olika i hull. Tycker det är intressant 😂
Väldigt intressant!
Jag gör inte ens stallarbete eftersom min häst går på lösdrift och vi mockar ur bädden en gång/år. Så jag bär en hink med kraftfoder och lägger på sadel ibland. Åker några minuter (hon är inte ridbar än, bara åkbar...). Så nja. Jag är rätt säker på att jag inte är så stark XD

Jag har ju dessutom vägt under 60 större delen av mitt liv fram tills för 3 år sedan, så det borde inte ha hänt SÅ mycket sen dess.
Men jag funderar på att kontakta min VC och se om de kan hitta något fel eller något som kan hjälpa mig.
 
Har nu gått ner ytterligare ett kilo! Sju kilo på två månader känns fantastiskt. Ett kilo kvar till mitt första delmål då jag kommer att få äta lite bröd för att fira. Har tagit bort bröd helt och äter kalorisnålt i övrigt.

Jag ska ta mig ner ytterligare fem kilo och helst fem kilo till. Min lilla häst är min främsta motivation :heart
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 668
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 930
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp