Bukefalos 28 år!

Tjockistråden 3

Jag har lagt till mig en mycket dålig vana, nämligen att små äta på jobbet 🙄. Jobbar natt och har tidigare varit duktig på att inte äta mellan 23-05 men nu är jag sjukt sugen på allt och har småätit på nätterna 😬.
Ligger still viktmässigt men det är ändock en (o)vana jag måste ta tag i att kväsa i sin linda innan den blir etablerad..
 
Jag är med på tåget igen! Småkycklingarna kan rodda sig själva för det mesta och jag kan gå tillbaka till gymmet. Kan fortfarande inte sova i min egen säng men det känns ändå som att det finns utrymme för att kämpa på.
Stress fungerar för övrigt, trots att jag ätiti skit och druckit för mycket vin har jag gått ned två kilo. 😅
Jag har visserligen haft dålig koll på hur ofta jag ätit så det kan komma därifrån, och ibland kan man behöva chocka kroppen när man platåat har jag hört. :)
Nu har jag i alla fall ett kilo kvar till nästa målvikt!
 
Jag orkar inte just nu. Har fortfarande inte vågat väga mig men vet att jag har gått upp rejält pga kläderna. Känns så tröstlöst och måste stoppa mig från att ta till mindre nyttiga alternativ.
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Låg som högst på 77,7 nu efter mensen (som dröjde 🙄). Var extremt hungrig ett par veckor där men nu efter har jag istället kunnat ligga i ett rätt stort underskott så har gått ner till 75 kg på en vecka. Fattar att allt inte är fett men det känns att ganska mycket är det ändå. Man får väl passa på när man kan tänker jag 😅
Har pausat joggandet lite tills jag inte ligger i ett lika stort underskott men går istället mycket :) då blir jag inte heller "onödigt" hungrig.
 
Inatt var jag duktig och lyckades låta bli att småäta på jobbet även om det blev en tidig frukost vid 04 då jag var så hungrig 😁.

Kollega som jag inte jobbar så ofta med undrade hur mycket jag gått ner då jag blivit så smal. Hen undrade även om jag gjort gbp då jag gått ner så fort. Vet inte om typ 30 kg på ett år är så himla snabb viktnedgång men det ju ändå 0.5kg i veckan i snitt och då har väl vikten legat i princip stilla sen två-tre månader 😁.
Är ändå nöjd för det känns som om vikten omfördelat sig sen jag tog upp tyngre träningen igen och kreatinet jag tar ger ju också viktökning i början då man binder vätska så jag tror att även om vågen inte visar - så har fettmassan minskat. Inte minst med tanke på att jag får göra nya hål i mitt skärp för att hålla kläderna uppe.

Borde kanske tagit lite mått också men får lita till känslan och spegelbilden.

Tänker att jag satsar på träning, bibehålla goda vanor och är nöjd med att vara viktstabil över sommaren. Försöka ha lite balans och må bra helt enkelt men inte glida upp i vikt igen 😅.
 
Gått ner ytterligare ett kilo, utan att göra någonting egenligen O_o Helt obegripligt.

Det enda jag kan komma på som är annorlunda mot innan är att jag var utan abilify några veckor. Tveksamt om det skulle påverka kan jag tycka.
 
Jag tog en taxi upp till jobbet för att leverera mina små fasankycklingar och upptäckte att jag hade glömt det allra viktigaste att ta med - värmeplattan. Så jag tog till apostlahästarna och sprang hela vägen hem. Det är visserligen inte särskilt långt, kanske två kilometer... men jag väntade hela tiden på att jag skulle tappa andan och behöva stanna men det gjorde jag inte. Jag var helt paff! :D I jodphurs dessutom, i ösregnet, hämtade värmeplattan och slängde mig på cykeln och cyklade tillbaka.
Det var så bekräftande att inse att träningen inte bara gäller på gymmet. Vilken skillnad i min kropp trots att jag är en bra bit ifrån min målvikt ändå!
 
Igår åt vi ute, blev sallad utan att den var överdrivet nyttig då det var med rejäl bit chevre på, valnötter och rödbetor 😍. Hade dock tränat och inte ätit så mycket innan så det blev inte så farligt ändå totalt för dagen.
Imorse hade vikten oväntat skuttat ner ett kg så oväntat har jag dessutom nåt mitt mål om total viktnedgång på -30kg efter att ha legat precis över ett bra tag. 😁

Ikväll ska jag dock på födelsedagsfirande så siffrorna på vågen kan ju vara ett minne blott imorgon 😂.
 
Jag fick tillbaka min säng för första gången på nästan tre veckor igår och det var så jävla skönt att jag inte ens klev upp för att gå till gymmet imorse 😅 men det känns fortfarande som att jag tappat lite. Vi får se på Onsdag! Jag vet inte alls vad jag förväntar mig av vägningen.
 
Ned ett par hekto igen! Två av tre vägningar visade juuust under delmålet så jag vet inte om jag kan ropa hej, men det känns så jäkla skönt ändå! Nästa vecka får bekräfta sedan är nästa mål tre kilo bort. :)

Jag måste bara börja ta hand om resten också. Jag är så trött, blek och hålögd och glåmig, och det syns liksom mer när jag går ned i vikt.
 
Jag kan återigen konstatera att jag kan inte ha glass hemma utan att äta upp det. Så nu är det glass, choklad och godisstopp. Dyrt blir det också.

Har gått upp är jag övertygad om pga kläderna. Men i övermorgon (ska på syskonbarns imorgon). När blev de så stora att de tar studenten eller får en universitetsexamen? Sedan ska jag verkligen komma igång och lösa gymkort och försöka sätta igång.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 430
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 318
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 363
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 377
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp