Tjockistråden 3

Gymkortet inhandlat dock har jag inte gått på några pass än. Jobbet och närvaro på kontoret kom liksom emellan.

Blir fokus i första hand på maten denna vecka så jag kommer igång. Ska försöka planera in två pass träning iaf till nästa vecka.

Har gått ner 2,4 kg sen jag började registrera mat på VV så det känns okej. Vet dock att jag inte registrerat allt och gissat på en del utemat. Jobbar hemma denna vecka och försöker äta av mina redan färdiga matlådor i frysen. Passar också på att inventera skafferi, kyl och frys samt storstäda köket nu.
 
Kan inte riktigt bestämmer mig för om jag är sugen på något eller redan hungrig? Försökte med en kopp te på jobbmöte men är inte helt nöjd. Är absolut inte jättehungrig men känner mig lite tom i magen. Har inte heller något sug efter något speciellt men... Provar att dricka lite vatten.
 
Lever på potatis? Intressant att höra lite mer om hans resa, han kan väl inte bara äta kvarg och potatis?
Han äter ett äpple eller en röd paprika på rasten, annars enbart potatis och kvarg enligt honom. Plus daglig träning. Han simmar minst en timme plus gym några timmar.
 
Han äter ett äpple eller en röd paprika på rasten, annars enbart potatis och kvarg enligt honom. Plus daglig träning. Han simmar minst en timme plus gym några timmar.

Har han hjälp av en dietist eller är det något eget påhittat? Vid första anblicken låter det verkligen inte hälsosamt.
 
Jag har tappat bort vågen (ny kommer idag) men jag gissar att det är i runda slängar minst 15kg som behöver bort.

Men ffa behöver jag återgå till vettig mat och börja träna, har börjat få ont i ländryggen till och från. Det är nytt.

Har tecknat 420 dagar MammaFitness. Många tillfällen att återgå till goda vanor med andra ord.

Matschema fungerar så länge jag håller fast vid det. Såklart.
 
Det är nog ett eget påfund. Men han tycks ju klara sig bra på den dieten.

Det låter rent av farligt, i mina öron. Så lite bränsle åt kroppen trots flera timmars fysisk aktivitet varje dag? Om du menar med "klara sig bra" = gå ner i vikt så javisst, jag tvekar inte på att det funkar. Men hälsosamt låter det ju inte. Tveksam om man ens får i sig all den näring kroppen behöver i form av olika mineraler etc vid ett så litet intag.
 
Det låter rent av farligt, i mina öron. Så lite bränsle åt kroppen trots flera timmars fysisk aktivitet varje dag? Om du menar med "klara sig bra" = gå ner i vikt så javisst, jag tvekar inte på att det funkar. Men hälsosamt låter det ju inte. Tveksam om man ens får i sig all den näring kroppen behöver i form av olika mineraler etc vid ett så litet intag.

Jag tänker att man säkert kan få i sig tillräckligt med kcal, men näringsmässigt är det ju helt galet.
 
Alltså, jag har ju inte varit hemma i hans kök och kontrollerat hans mat..
Han vet nog att metoden är tveksam för han pratar högst ogärna om hur han har gjort. Många frågar ju men han ger mest svävande svar.
 
Tveksamt om man både simmar och gymmar flera gånger om dagen, det kan ju inte finnas nog kcal till övers för kroppen att ta av.
Kroppen lär ta energi från kroppsfett sålänge han är överviktig och när det tar slut så bryts musklerna ner, men hälsosamt lär det ju inte vara att ha en såpass karg diet.
 
Tufft jobbpass igår. Jobbar på ett centrallager och igår skulle alla filialer få en påse godis från Haribo medskickat...tänk er att i timmar packa godis...Påsarna luktar gott.
 
Har han hjälp av en dietist eller är det något eget påhittat? Vid första anblicken låter det verkligen inte hälsosamt.
Det är nog mer trist mat än något man får brister av. Potatis innehåller ju kolhydrater, vitaminer och kostfibrer, kvargen innehåller protein, fett och b12, paprikan innehåller järn och c-vitamin och äpplet c-vitamin och mineraler. Så han täcker nog in de flesta grupper som man behöver. Särskilt kul låter det ju däremot inte speciellt inte om man ska äta det i tillräcklig mängd.
 
Imorgon börjar MF. Det brukar vara en vecka kost och sen börjar träningen, så det är säkert så nu också. Men det bli nog mycket färdigrätter från Pauluns till att börja med pga inget kök. Eller vitvarorna kommer på onsdag men jag tror inte elen kommer vara färdig tills dess.
 
Första veckan har gett -1,2 kg, bra start som peppar mig! De där ”några kilo” var visst 8 kg :bag: Men nu känner jag mig motiverad och jag tror att anledningen till min viktökning delvis berott på min vantrivsel på förra jobbet. Den situationen hade större påverkan än jag kunde föreställa mig. Men nytt jobb sen april där jag trivs fint gör nog susen:)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 396
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 927
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp