Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Kläderna är med så blir gymmet direkt efter jobbet idag

Ställde mig på vågen och ja jag hoppade inte av glädje men det var heller ingen direkt katastrof så ska inte klaga.

Med lite keso till frulle samt ska iväg och fixa en sallad till lunch. Hade ingen mat hemma men tänker en sallad från salladsbaren de är rätt ok och mättande.

Rört på mig rätt hyfsat även om gräsklippning inte räknas enligt min stegräknare :rofl: JAG räknar det iallafall för jag vart rätt svettig av det.

Denna frågan är nog uppe här varje sommar, men favoritbikini?

Jag har ett bikinilinne med inbyggd bh och trosor till som jag är nöjd med, men hade velat ha en skön och snygg bh med trosa/shorts till.
Känner mig bekväm med bikinitrosa om jag är påklädd mer på överkroppen, men ska jag ha bh vill ha något mer rejält nedtill. Inte surfarshorts dock.

Jag har ett bikinilinne med inbyggd bh och trosor till som jag är nöjd med, men hade velat ha en skön och snygg bh med trosa/shorts till.
Känner mig bekväm med bikinitrosa om jag är påklädd mer på överkroppen, men ska jag ha bh vill ha något mer rejält nedtill. Inte surfarshorts dock.

Miss Janna. Episkt bra badkläder som är smickrande för kurvorna. Plus för att man kan specialbeställa baddräkt i rätt mått om man har olika storlek på ovan- och underdel. Jag kör på simple-baddräkten i svart, med kupor. Jag är inget fan av att visa magen.

Vägde mig i morse. 4 kg ner sen förra måndagen. Det kan väl ändå inte stämma …? Det känns inte som om jag tappat så mkt och har verkligen inte ätit noll godis/glass.
Skärpet satt rätt löst igår. 🤔
Iofs är vågen lite konstig så får nog köpa en ny. Skulle vilja ha en analog, litar inte alls på de digitala för detta är min andra digitala våg i rad som krånglar.

Vägde mig i morse. 4 kg ner sen förra måndagen. Det kan väl ändå inte stämma …? Det känns inte som om jag tappat så mkt och har verkligen inte ätit noll godis/glass.
Skärpet satt rätt löst igår. 🤔
Iofs är vågen lite konstig så får nog köpa en ny. Skulle vilja ha en analog, litar inte alls på de digitala för detta är min andra digitala våg i rad som krånglar.
Analoga är ännu mer opålitlig än digitala. Min analoga diffar 3-4 kg mot den digitala hur noga jag än försöker nolla den.

Sunkini, har två par samt strandklänning. Släpper igenom solen och torkar snabbt

Kläderna är med så blir gymmet direkt efter jobbet idag

Ställde mig på vågen och ja jag hoppade inte av glädje men det var heller ingen direkt katastrof så ska inte klaga.

Med lite keso till frulle samt ska iväg och fixa en sallad till lunch. Hade ingen mat hemma men tänker en sallad från salladsbaren de är rätt ok och mättande.

Rört på mig rätt hyfsat även om gräsklippning inte räknas enligt min stegräknare :rofl: JAG räknar det iallafall för jag vart rätt svettig av det.
Enligt min fitbit är gräsklippning utomhuscykling :D. Och, ja, det är VERKLIGEN motion!

Ligger fortfarande precis under ny första, första siffra. Mitt mål är att ligga där stabilt ett tag innan jag tar nästa stora ryck.

Tyvärr har jag frossat i revbensspjäll. Men, jaja.

Lite träningsvärk idag. 30 min gång blandat med lite löpning (går 4 min springer en) sen styrkepass på maskiner för hela kroppen. Känner att jag behöver nog lite hjälp med själva upplägget när jag kör själv. Kom lite väl mycket folk det sista så jag avslutade.

Inte så att jag bryr mig men känner mig så osäker på min egen träning att jag vill ha lugn och ro.

Imorgon ska jag och mamma gå till gymmet får vi se om vi hittar någon rutin. Även sambon hemma vill komma igång lite med just styrketräning så vi ska hitta något program vi kan köra ihop hemma.

Maten igår vart katastrof rent näringsmässigt men ok kalorimässigt så idag har jag prepat rejäl frulle och lunch och planerat middagen så man ska orka.

En dag i taget

Hittade ett par tunna cargo-byxor jag hängt undan i garderoben för de var för små och sen glömt bort.
Japp, de är aningen för stora nu. :rofl:
Kanske dags ta upp lådan med "kläder jag inte ville göra mig av med men inte kunde få på mig" från förrådet

Hittade ett par tunna cargo-byxor jag hängt undan i garderoben för de var för små och sen glömt bort.
Japp, de är aningen för stora nu. :rofl:
Kanske dags ta upp lådan med "kläder jag inte ville göra mig av med men inte kunde få på mig" från förrådet
Heh, gjort den där oxå 😅 lite smådrygt när även dedär man sparat för att nån gång krympa i är för stort 🙈 måste shoppa kläder, men blir ju snål..men så fett störande när det inte passar 😬
Köpte ju provdocka för att sy in kläder, men tydligen är det mycke mer meckigt om det är mer än 1-2 storlekar..vilket det är 🙈

"Bra" problem å ha, men inte för plånboken 😬😅🙈

Lite ångest över dagen. Åt för stor frukost, ok lunch men sedan en stor bit kaka. Försökte äta behärskat av kyckling i kylen så det faktiskt finns en portion kvar tills imorgon. Kunde inte motstå frestelsen att köpa mer jordgubbar - och äta dem eftersom de blir dåliga tills imorgon :angel:

Iaf körde jag lite hantlar idag även om det inte var någon hårdträning

Var på gymmet igår med mamma. Riktigt roligt och blev lite extra pushning. Är nog inte rikigt så svag som jag trodde även om jag är långtifrån stark.

Ska till gymmet i helgen också. Hållt mig bra med mat och gårdagens kvällsfika vart lite nötter men gick knappt över i kalorier heller.

Idag blir lite svårare då det är mycket mat på jobbet men tog en långpromenad innan med dogsen så det kommer bli ett ut

Senaste dagarna har jag fått dra upp byxorna oftare än normalt. Plus att de känns lite säckiga. 🤔
Behöver hitta ett nytt skärp (kan göra fler hål i det nuvarande men det är ändå lite trasigt, så kan lika väl köpa ett nytt).

Jag svär på att jag är en av få människor som kan gå upp i vikt genom att äta för mycket tomater, nektariner, jordgubbar och liknande. Jag kan inte sluta när jag väl börjat äta jordgubbar eller nektariner.

Jag svär på att jag är en av få människor som kan gå upp i vikt genom att äta för mycket tomater, nektariner, jordgubbar och liknande. Jag kan inte sluta när jag väl börjat äta jordgubbar eller nektariner.
Det är det totala kalorintaget som räknas i slutändan. Men det är inte säker det är fettvikt du går upp, är det snabb viktökning är det mer troligtvis vätska (krävs 7000 kcal för att gå upp 1 kg fett) så fråga är om det driver upp en inflammation i din kropp med tanke på din diabetes och att allt det du räknar upp innehåller mycket fruktos
Fruktos påverkar aptitet dvs du blir hungrigare. Det påverkar också insulinkänsligheten.
Frukt ÄR bra och vi ska äta frukt och grönsaker. Men som allt så är det mängden det gäller.
Finns ju ett utryck "it's the dose that makes the poison" och det kan nog mycket väl appliceras här :heart

Det är det totala kalorintaget som räknas i slutändan. Men det är inte säker det är fettvikt du går upp, är det snabb viktökning är det mer troligtvis vätska (krävs 7000 kcal för att gå upp 1 kg fett) så fråga är om det driver upp en inflammation i din kropp med tanke på din diabetes och att allt det du räknar upp innehåller mycket fruktos
Fruktos påverkar aptitet dvs du blir hungrigare. Det påverkar också insulinkänsligheten.
Frukt ÄR bra och vi ska äta frukt och grönsaker. Men som allt så är det mängden det gäller.
Finns ju ett utryck "it's the dose that makes the poison" och det kan nog mycket väl appliceras här :heart

Nektariner är 44 kcal/100 gram. Äter man nästan ett kilo som jag lätt gör så blir det 400 kcal.

Nektariner är 44 kcal/100 gram. Äter man nästan ett kilo som jag lätt gör så blir det 400 kcal.
Det är lätt löst. Sluta köpa hem kilovis med allt du överäter. Om du inte köper hem flera kg kan du inte äta det... Nu går det knappast skylla på extrapris heller för tex jordgubbar. Det går aldrig skylla på extrapris för den delen för man måste inte handla bara för att det är billigt.

Det är lätt löst. Sluta köpa hem kilovis med allt du överäter. Om du inte köper hem flera kg kan du inte äta det... Nu går det knappast skylla på extrapris heller för tex jordgubbar. Det går aldrig skylla på extrapris för den delen för man måste inte handla bara för att det är billigt.

Jag är en hamster. Gör samma sak med tvättmedel, hygienprodukter, disktrasor, värmeljus etc. Det är bara med mat som det är ett problem. Att jag har sex flaskor schampo och sex flaskor balsam hemma är inte ett problem. Eller soppåsar i mängder. Och trots det köper nya soppåsar när de är på just extrapris.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka