Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Det är märkligt det här hur man pendlar i vikt, men jag är åtminstone nere på 87,2 nu så inte långt kvar, i eftermiddag väger jag nog 88, för att gå ner till 87något i morgon bitti igen, det har varit så några dagar.... men dietisten sa en gång att man ska väga sig på morgonen innan frukost och när man har gått på toa, så det passar jag på. :)

Det är märkligt det här hur man pendlar i vikt, men jag är åtminstone nere på 87,2 nu så inte långt kvar, i eftermiddag väger jag nog 88, för att gå ner till 87något i morgon bitti igen, det har varit så några dagar.... men dietisten sa en gång att man ska väga sig på morgonen innan frukost och när man har gått på toa, så det passar jag på. :)
På morgonen efter toa väger man minst :D

Undre min dialysvägde jag mig morgon och kväll för att hålla koll på vätskan man band i kroppen och var alltid mycket mer på kvällen

På morgonen efter toa väger man minst :D

Undre min dialysvägde jag mig morgon och kväll för att hålla koll på vätskan man band i kroppen och var alltid mycket mer på kvällen
Ja, men dumt att det pendlar :D
Jag skulle väga mig på vc egentligen, men jag menar, vem vill väga sig där med kläderna på mitt på dagen när man väger mer än på morgonen! :angel: Jag skippade det, igen.

Ja, men dumt att det pendlar :D
Jag skulle väga mig på vc egentligen, men jag menar, vem vill väga sig där med kläderna på mitt på dagen när man väger mer än på morgonen! :angel: Jag skippade det, igen.

Som varje gång jag ska lämna prover och så bara en vikt och jag de senaste 2 ggr Nä. Vikten är inte relevant för mina prover så app.app Som du säger med en massa kläder och inte på en våg som man är inställd på hemma :D

Som varje gång jag ska lämna prover och så bara en vikt och jag de senaste 2 ggr Nä. Vikten är inte relevant för mina prover så app.app Som du säger med en massa kläder och inte på en våg som man är inställd på hemma :D
Nu är det efter gastric sleeve operation för lite mer än 4 år sedan, men jag ser precis som du att vikten exakt på kg inte är relevant för min vc att veta när de tar prover, vad ska de göra åt den liksom? De frågar inte ens vad jag väger utan skriver in att jag ska väga mig.Eh, nej tack? alla prover ser bra ut och ingen uppföljning behövs, varför behöver de att jag just väger mig?

Idag köpte jag och åt en semla. Nej jag ska inte göra det, men det händer en massa skit i mitt liv och ja, då trillar jag did och tröstäter. Jag ska inte få ångest över det och må ännu sämre. Utan nu ska jag istället, tänka på hur god den var, att det var sista semlan för året, och att det är ok att tröstäta ibland.

Sedan blir det upp i vagnen igen.

Idag köpte jag och åt en semla. Nej jag ska inte göra det, men det händer en massa skit i mitt liv och ja, då trillar jag did och tröstäter. Jag ska inte få ångest över det och må ännu sämre. Utan nu ska jag istället, tänka på hur god den var, att det var sista semlan för året, och att det är ok att tröstäta ibland.

Den förra var oxå den sista enl dig!

Lägsta viktnoteringen hittills under resan. Ska gå tillbaka väga mig mer sällan nu. Men fortsätter regga måltiderna. Är dock inte så himla noga med ligga under en viss siffra.
De små runda ringarna är medicin-doser

Bifogade filer

• IMG_0668.webp
    IMG_0668.webp
    34,3 KB · Visningar: 44

Enligt en kalender som sambon hittade så var det fetisdagen igår så du höll bara traditionen :D

Hann inte med gymmet igår men väl 50 min röjande och släpande av ris så jag tycker det räknas.

Maten vart lite under mitt räknade kaloriunderskott så är extremt nöjd.

Hann inte fixa iordning frukosten igår så idag köpte jag med en keso och på jobbet tar jag en apelsin. Lunchen är redan kirrad så känns ok.

Startade dagen med en promenad med hundarna bara för att det var lite sol och jag hann :)

Peppar, peppar ta i trä men jag är på rätt väg :banana:

Hjälp!

Vad gäller. Scannade streckkoden på mina snabbnudlar. Kalorier typ 300 ish ändrade från portion till gram då det "bara" är 60g torrt.
Då ändrades kalorierna till typ 63??

Försöker googla men får inget vettigt svar. Nån som vet?

Hjälp!

Vad gäller. Scannade streckkoden på mina snabbnudlar. Kalorier typ 300 ish ändrade från portion till gram då det "bara" är 60g torrt.
Då ändrades kalorierna till typ 63??

Försöker googla men får inget vettigt svar. Nån som vet?

Det står väl på paketet? Eller fattar jag inte?
Kollar på mitt jobbpaket nudlar och då är det ca 380 för ett paket snabbnudlar.

Nissin Demae Ramen innehåller vanligtvis cirka 90–93 kcal per 100 ml färdiglagad soppa (nudlar och buljong), enligt Dabas och Nissin Foods. Ett helt paket (ofta 85g-100g torrvara) som tillagas ger en total energi på omkring 380–400 kcal, oavsett om det är smakerna Sesam, Spicy eller Biff.

Det står väl på paketet? Eller fattar jag inte?
Kollar på mitt jobbpaket nudlar och då är det ca 380 för ett paket snabbnudlar.

Nissin Demae Ramen innehåller vanligtvis cirka 90–93 kcal per 100 ml färdiglagad soppa (nudlar och buljong), enligt Dabas och Nissin Foods. Ett helt paket (ofta 85g-100g torrvara) som tillagas ger en total energi på omkring 380–400 kcal, oavsett om det är smakerna Sesam, Spicy eller Biff.
På denna stod det 239 kcal per 100g

Men appen visade på över 300 för att sen när jag ändrade till gr minskade till mindre än en tredjedel. Så fattar verkligen inte. Tänker att 100g = 239 kcal vilket då blir på 60g typ 145

Eller är det bara jag som inte kan tänka? Använder lifesum appen som scannar och satte griller i huvudet på mig

Men appen visade på över 300 för att sen när jag ändrade till gr minskade till mindre än en tredjedel. Så fattar verkligen inte. Tänker att 100g = 239 kcal vilket då blir på 60g typ 145

Eller är det bara jag som inte kan tänka? Använder lifesum appen som scannar och satte griller i huvudet på mig

Samma som pasta tänker jag. Torrvikt vs tillagad. Jag kör också lifesum, ibland är den meckig med sådant.
Jag hade sökt upp dem och valt det troligaste, nudlar är ju ofta friterade och har högt näringsvärde om det är ex äggnudlar.

Samma som pasta tänker jag. Torrvikt vs tillagad. Jag kör också lifesum, ibland är den meckig med sådant.
Jag hade sökt upp dem och valt det troligaste, nudlar är ju ofta friterade och har högt näringsvärde om det är ex äggnudlar.

Men det borde ju inte bli sån skillnad när man scannar streckkoden. Dessa blöter man ju bara upp i vatten :)

På restaurang osv fattar jag ju men på snabbnudlar?

Det är ju lifesumappen som hittat det och det blev sån skillnad på portion vs gram

Hur hade du räknat?

Dagens huvudbry :D

Snabbnudlar är friterade, så det är vikten på paketet + hur mycket vätska de säger att man ska tillsätta som kcal är uträknat på.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka