Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Jo, kroppen kan ändra storlek ganska bra på kort tid 😅 typ beroende på hur länge sen de va man pinka..😆. nu när det inte är lika mycke hull runt så ser jag typ smågravid ut när jag är riktigt nödig 🙈 innan så har man ju bara kännt är blåsan är hård, men yikes, att det skulle synas så på utsidan va jag inte riktigt beredd på 😅

Och som tidigare nämt så binder ju kolhydrater mer vatten så :P och gas tar ju plats i tarmarna oxå 😗

Ugh, till nästa jobbhelg måste jag fixa nått vettigare än proteinbars till fika.. men det är ju så eeenkelt med sånna..fast jag vet att man nog säkert blir hungrigare än av motsvarande i typ kvarg å morötter 😒

Även om vågen går ner (lite) är mitt midjemått fortfarande 88. Måste ner till under 8 för att det inte ska vara farligt. Eftersom jag redan är diabetiker är det extra viktigt att jag håller midjemåttet nere eftersom jag annars löper större risk för hjärt och kärlsjukdomar. Vilket jag redan gör som diabetiker.

Jag blir tokig på min kropp. Jag har smala ben så alla leggings/jeggings korvar ihop sig. Samtidigt har jag en midja som är 8 cm över vad det ska vara högst som kvinna. Riktigt tjockt mellangärde så jag ser ut som en stor klump ovanpå smala pinnar.

Jag blir tokig på min kropp. Jag har smala ben så alla leggings/jeggings korvar ihop sig. Samtidigt har jag en midja som är 8 cm över vad det ska vara högst som kvinna. Riktigt tjockt mellangärde så jag ser ut som en stor klump ovanpå smala pinnar.
Du kan få lite ben av mig, har så det räcker och blir över :p:rofl:.
Har en dröm om att kunna gå in i en vanligt skobutik och köpa mig ett par stövlar.

Du kan få lite ben av mig, har så det räcker och blir över :p:rofl:.
Har en dröm om att kunna gå in i en vanligt skobutik och köpa mig ett par stövlar.

Tilläggas ska att jag har ingen, absolut ingen rumpa. Så alla byxor hänger ner som en elefantrumpa (som min mamma kallar de där nedkasade byxorna killar har).

Det är inte att tycka illa utan att konstatera fakta.
Jag kan också sitta och konstatera fakta kring att mitt ena bröst är mycket mindre än det andra, att min rumpa är alldeles för bred eller att mina lår är fulla av celluliter. Eller varför inte att mina överarmar är så stora att det är alltid är svårt att hitta passande kläder pga dem? Men VARFÖR hålla på med att vara negativ mot sig sjäv och sitt utseende?? Jag beställde en jättefin klänning som satt som en SMÄCK. Nu kommer jag att ägna mig åt att känna mig fin i den, trots alla mina "defekter"! Säg något snällt om dig själv ibland :) !

Min högsta vikt var 80 kilo, nu på 77.

Är joggingtur effektivt?
Jag vill helst träna ute, och styrketräning tycker jag är lite tråkigt tyvärr.

Min högsta vikt var 80 kilo, nu på 77.

Är joggingtur effektivt?
Jag vill helst träna ute, och styrketräning tycker jag är lite tråkigt tyvärr.
Om du vill få bättre flås är jogga bra, men det gör lite för fettförbränningen. Du vill istället ha muskelmassa som kräver en högre BMR. Men då krävs det träning som belastar musklerna mer dvs styrketräning. Vilket även är bra för bentätheten vilket vi kvinnor har förmågan att tappa rejält när vi blir äldre.
Hitta en träning du gillar som även belastar musklerna.

Jag är tvärtom mot dig, avskyr cardio-träning men älskar styrketräning. Så jag har sökt mig fram på gymmet till pass som utmanar musklerna men även bygger flås (vilket jag behöver massa mer av).
Favoriterna är Cirkelfys och Tabata. Men sen kör jag även core-mobility för att öka rörligheten. Skador och att jag var överrörlig som barn hade gjort mig lika smidig som ett kylskåp nu när jag pushar 60.

Den effektivaste träningen är den som blir av 🙂.
Dagens bästa inlägg :bow:

Är så innerligt trött på alla träningsinlägg på Facebook som mest går ut på att dissa andra träningsformer för att sälja in sitt eget program. Tycker jag att en träningsform är kul och jag utför den, skit samma att den inte är "optimal" eller "anpassad för ditten/datten".

Jag gillar Freeletics, det kräver ingen utrustning, går att göra både inne i vardagsrummet eller ute på gräsmattan. Går att anpassa så det passar just mig och min dagsform, utan att jag själv behöver sätta ihop programmet.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka