Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Just nu känns det som jag inte gör annat än äter (fel). Jag vågar inte ens väga mig men märker direkt på kroppen när jag går upp, och ner, även mindre viktmängder.

Lyckades troligtvis ta lite för mycket medicin i måndags
Trodde jag hade en hel dos kvar i gamla pennan men det var inte det, så la till en halv dos från nya
Efteråt kom jag på det hade varit smart räkna hur många klick det var kvar 🙄
Så igår kickade den in så in i bomben
Fick lägga mig och sova efter lunch
Men dum som jag är åkte jag ändå och tränade 45 min styrka och en timme yinyoga
Huvudvärken som kom lite senare var inte att leka med
Idag känns det bättre förutom att jag är noll hungrig fortfarande

Kände mig ganska stark på gymmet igår. Ökade vikterna lite och vart inte helt slut. Benen/rygg/mage är jag ganska stark i sen start men armarna är spaghetti :rofl:

Idag blir det promenad på lunchen sen ska vi åka iväg och bada i eftermiddag om vädret håller i sig så då kan man passa på att simma lite extra.

Köpte 10l blåbär häromdagen och har frusit in så nu klarar jag mig i vinter på blåbär att ha i keso, kvarg mm Älskar blåbär

Trots svärmors hembakta kärleksmums hamnade jag på rätt sida av kaloriintaget (till viss del pga av träningen men ändå) :D

Känner mig lite lättare i kroppen får vi se vad vågen säger imorgon bitti

Kände mig ganska stark på gymmet igår. Ökade vikterna lite och vart inte helt slut. Benen/rygg/mage är jag ganska stark i sen start men armarna är spaghetti :rofl:
Mina svaga punkter är core, rygg och axlar. Benen är jag hyfsat stark i, men det krävs ju lite muskler bära upp 50 kg övervikt så benen har ju automatiskt fått träning genom åren.

YES! :banana:

Nästan 2kg ned igen så nästan vid normalvikt innan semestern. :banana:

Ja jag känner mig duktigt

Igår var vi iväg och bada körde sup och bara hade kul. Simmade nog 30 min för det var så skönt. Sambon tycker jag är konstig för hur mycket jag är i vatten :rofl:

Men har ju inte kunnat bada ordentligt på flera år så nu får man passa på :D

Helgen blir lugn. Träning på söndag för då ska vi ut och paddla kajak i flera timmar. Idag och imorgon kommer jag ta det lugnt och bara ta promenader.

Woho! På rätt spår igen

Det går bra nu! Viktstabil så det tjongar om det. Senaste veckan har jag promenerat 57 km. Nu är det bara att hålla i dom goda vanorna.
En ny grej jag ska lägga på är att försöka stretcha rygg och baksida lår lite mer varje dag för målet att kunna göra en fällkniv i sittande ställning.

Har insett att gå inte är ett bra alternativ. Jag snubblar ofta även om jag än så länge inte trillat (igen). Min balans är helt kass likaså mina fötter. Det enda alternativet verkar vara gym med maskiner eftersom jag vinglar runt utan balans. Inga pass vilket jag iofs avskyr.

Jag ser ju inte mycket och måste gå med blicken riktad mot marken, så jag snubblar över trottoarkanter, går in i lyktstolpar, busskurer och liknande. Förutom min dåliga, 'vanliga' syn så har jag ju ingen avståndsbedömning och ser inte det som är precis framför mig eftersom ögonen ser upp i himlen eller åt sidan. Lite som när jag letar efter saker hemma och ser dem inte när jag tittar på dem, men däremot när jag letar efter något annat.

Har insett att gå inte är ett bra alternativ. Jag snubblar ofta även om jag än så länge inte trillat (igen). Min balans är helt kass likaså mina fötter. Det enda alternativet verkar vara gym med maskiner eftersom jag vinglar runt utan balans. Inga pass vilket jag iofs avskyr.

Jag ser ju inte mycket och måste gå med blicken riktad mot marken, så jag snubblar över trottoarkanter, går in i lyktstolpar, busskurer och liknande. Förutom min dåliga, 'vanliga' syn så har jag ju ingen avståndsbedömning och ser inte det som är precis framför mig eftersom ögonen ser upp i himlen eller åt sidan. Lite som när jag letar efter saker hemma och ser dem inte när jag tittar på dem, men däremot när jag letar efter något annat.
Du borde ha gåstavar :up:

Du borde ha gåstavar :up:

Jag har gåstavar, men även de kräver att jag vet var jag ska sätta ner dem. Jag trillar fortfarande över trottoarkanter och liknande eftersom de plötsligt ger vika när de sätts ner på en lägre eller högre nivå. De hjälper med balansen när jag går på jämnt underlag absolut.

Du kan kanske gå på gå band om du håller i dig?
Finns ju med stoppband som man sätter i tröjan så att det stannar om du trillar.

Många gym är billigare om man går mitt på dagen när det är få användare.

Eller cykla på cykel?

Vågen står envist stilla på den högre vikten. Trots att jag hållit in på kalorier och försökt röra mig mer. Är på väg att säga fuck it och gå och köpa en massa päronsplit och GB sandwich på extrapris. Herre min skapare vad jag är sugen på det.
Nu sviker logiken dig!!

Om du är missnöjd med vikten så är lösningen inte att plåga kroppen och framförallt dina njurar.
Att förstöra kroppen har inte logiskt samband med övervikt.
:heart

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka