Bukefalos 28 år!

Tjockistråden del 2

Jag har klarat min marsutmaning. Målet var 78kg. Idag vägde jag in på 77,9 kg :banana::banana::banana::banana:. Har tappat 1,6 kg på en månad. Det är jag mycket nöjd med :bump::bow:

Jag har nu BARA 10 kg kvar till min målvikt :D. Jag har tappat 34 kg - vilket helt sabla otroligt! :D:D. Så om det tar resten av året att gå ner resterande 10 kg så är det helt OK :D

Förresten - jag ska gifta om mig i sommar och det ska bli så kul att komma i en snygg klänning :banana:

/Lizzie
 
Jag har klarat min marsutmaning. Målet var 78kg. Idag vägde jag in på 77,9 kg :banana::banana::banana::banana:. Har tappat 1,6 kg på en månad. Det är jag mycket nöjd med :bump::bow:

Jag har nu BARA 10 kg kvar till min målvikt :D. Jag har tappat 34 kg - vilket helt sabla otroligt! :D:D. Så om det tar resten av året att gå ner resterande 10 kg så är det helt OK :D

Förresten - jag ska gifta om mig i sommar och det ska bli så kul att komma i en snygg klänning :banana:

/Lizzie

Fy fasiken vad grym du är!! :bow::bow::bow:
 
Räknat kalorier i en vecka och första veckans resultat på vågen är +-0. Med tanke på bland annat 60 års firande av pappa med ohemula mängder mat så får en väl vara glad över det..
 
Jag har klarat min marsutmaning. Målet var 78kg. Idag vägde jag in på 77,9 kg :banana::banana::banana::banana:. Har tappat 1,6 kg på en månad. Det är jag mycket nöjd med :bump::bow:

Jag har nu BARA 10 kg kvar till min målvikt :D. Jag har tappat 34 kg - vilket helt sabla otroligt! :D:D. Så om det tar resten av året att gå ner resterande 10 kg så är det helt OK :D

Förresten - jag ska gifta om mig i sommar och det ska bli så kul att komma i en snygg klänning :banana:

/Lizzie

Grymt!!

Min marsutmaning gick väl inte åt skogen men har inte gått ner så mkt som planerat, pga fusk. Så får helt enkelt skylla mig själv men tänker ändå inte skuldbelägga mig, för jag har trots allt gått ner i vikt under mars!
 
"bara" typ 20 kg kvar nu! Blev nedgång trots att jag åt fikabuffe på lördagen, samt drack en massa vin och åt ostbågar :up:
Screenshot_20180328-081206.png
 
Fy fasiken vad grym du är!! :bow::bow::bow:

Tack :)!

En annan sak som slagit mig. Det är hur jag blir bemött.

Jag jobbar som kommunal tjänsteman och sitter i ett kontorshus. Vi tjänstemän rör oss mellan våningsplanen och det blir en hel del möten i trapphuset. Helt plötsligt så börjar andra tjänstemän HÄLSA på mig :confused::angel: Tjänstemän som tidigare knappt bevärdigat mig en blick utan mumlat något ohörtbart när jag hejat. :angel:

Jag har varit med om samma viktresa tidigare, men det är några år sedan. Så jag visste att detta skulle inträffa.

Jag blir ändå lika förvånad när det sker! Jag är ju fortfarande samma människa, även om jag ser annorlunda ut :banghead:

Verkligen fascinerande samtidigt som det gör mig arg och ledsen...

/Lizzie
 
Hur lång tid har det tagit för dig?

Jag började i februari 2017. Åt GI-inspirerad mat och låg på cirka 1500 kcal/dag. Tappade 11 kg fram till juni. Sedan kom semestern och jag gick upp 6 kg.

Tog omtag i augusti 2017 och la då in en annan växel. Startade då på 108,3 kg. Räknat kaloriet och snittat på 1200-1300 kcal/dag. Haft ett strikt matschema med undantag för några festligheter som jag planerat in mycket nog. Målet att stå stilla under december lyckades jag med.

Så den största viktnedgången har varit augusti tills nu då jag gått ner 30,4 av mina 34 kg.

Nu kommer den stora utmaningen att inte dra iväg i vikt igen. Jag har bestämt mig för att unna mig godis på påskafton. Dricka lite vin till ostbricka utöver vanlig påskmat. Det en dag med frosserier som jag planerat in. För övrigt har jag en afternoon tea och en vinprovning inbokad under april. Så min utmaning för april är att tappa kanske 1 kg, men i alla fall inte gå upp i vikt.

Mellan de inplanerade festligheterna så kommer jag hålla strikt kosthållning. Många tror att jag har haft lätt att tappa min vikt, men jag har fått kämpa med varje kilo. Krävt mycket planering och oerhört fokus från mitt håll.

/Lizzie
 
Jag började i februari 2017. Åt GI-inspirerad mat och låg på cirka 1500 kcal/dag. Tappade 11 kg fram till juni. Sedan kom semestern och jag gick upp 6 kg.

Tog omtag i augusti 2017 och la då in en annan växel. Startade då på 108,3 kg. Räknat kaloriet och snittat på 1200-1300 kcal/dag. Haft ett strikt matschema med undantag för några festligheter som jag planerat in mycket nog. Målet att stå stilla under december lyckades jag med.

Så den största viktnedgången har varit augusti tills nu då jag gått ner 30,4 av mina 34 kg.

Nu kommer den stora utmaningen att inte dra iväg i vikt igen. Jag har bestämt mig för att unna mig godis på påskafton. Dricka lite vin till ostbricka utöver vanlig påskmat. Det en dag med frosserier som jag planerat in. För övrigt har jag en afternoon tea och en vinprovning inbokad under april. Så min utmaning för april är att tappa kanske 1 kg, men i alla fall inte gå upp i vikt.

Mellan de inplanerade festligheterna så kommer jag hålla strikt kosthållning. Många tror att jag har haft lätt att tappa min vikt, men jag har fått kämpa med varje kilo. Krävt mycket planering och oerhört fokus från mitt håll.

/Lizzie
Sjukt bra jobbat! Imponerande. Hur tänker du kring att viktstabilisera dig nu så att du inte går ufppf i vikt igen? Har du några bra tankar att dela med dig av?
 
Själv ligger jag kvar på stadiga 79 kg till mina 1.65 cm vilket ger mig ett formidabelt BMI på 29. Jag är sjukt less på det hela och börjar nu fundera på överviktsoperation även om jag vet att nog väger för lite för det. Men just nu är det supertrög period där jag bara inte verkar kunna sluta äta. Funderar lite på om det kan vara magkatarr som gör att jag får mer sug i magen typ, det misstolkar jag säkert som hunger som vanligt. Sen är jag förkyld sedan två månader tillbaka som aldrig släpper vilket gör att min träning ligger nere vilket alltid gör mig deppig. Men, nu är jag anmäld till ett lopp i sommar, jag ska springa 5 km i fjällen vilket känns heeelt amazing. Det vore gött om jag kunde väga åtminstone 5 kg mindre då belastningen skulle minska på knä och höfter och fötterna.
 
Själv ligger jag kvar på stadiga 79 kg till mina 1.65 cm vilket ger mig ett formidabelt BMI på 29. Jag är sjukt less på det hela och börjar nu fundera på överviktsoperation även om jag vet att nog väger för lite för det. Men just nu är det supertrög period där jag bara inte verkar kunna sluta äta. Funderar lite på om det kan vara magkatarr som gör att jag får mer sug i magen typ, det misstolkar jag säkert som hunger som vanligt. Sen är jag förkyld sedan två månader tillbaka som aldrig släpper vilket gör att min träning ligger nere vilket alltid gör mig deppig. Men, nu är jag anmäld till ett lopp i sommar, jag ska springa 5 km i fjällen vilket känns heeelt amazing. Det vore gött om jag kunde väga åtminstone 5 kg mindre då belastningen skulle minska på knä och höfter och fötterna.

I Örebro län måste man ha bmi på minst 35 men kan du tänka dig betala runt 75,000kr kan du ju göra det privat. Jag är i karusellen för operation, varit på infoträff och ska snart träffa läkare för att se om jag blir godkänd eller inte. Dock så sa dom på infoträffen att operation ger sämre effekt på personer med bmi under 35, därav att landstinget i örebro valt 35 som gräns, ett tag var det tal om att sänka gränsen till 30 vet jag!
 
Suck, ingen förändring här. Men tack och lov har jag satt ut läkemedel som gör att jag får ökad aptit och går upp i vikt :) Nu kommer tyvärr påsken men ska försöka hålla igen både buffé och lamm. Får se hur det går. Ska försöka hoppa kalorier, ingen potatis, bröd eller ost. Sillen blir svår och laxen.

Var hos min diabetesläkare och vägde mig och han mätte midjemåttet. Inte roligt och ganska förödmjukande. Farligt fet enligt det.:meh: Blodtryck och kolesterol bra iofs. Nu ,åste det tas krafttryck. Mycket grillade grönsaker och tsatsiki på lättyoghurt och utan olivolja skulle kanske fungera bra?
 
I Örebro län måste man ha bmi på minst 35 men kan du tänka dig betala runt 75,000kr kan du ju göra det privat. Jag är i karusellen för operation, varit på infoträff och ska snart träffa läkare för att se om jag blir godkänd eller inte. Dock så sa dom på infoträffen att operation ger sämre effekt på personer med bmi under 35, därav att landstinget i örebro valt 35 som gräns, ett tag var det tal om att sänka gränsen till 30 vet jag!

BMI är ett dumt sätt att beräkna fetma/övervikt eftersom det ofta är missvisande. Önskar de hittade ett bättre sätt.
 
BMI är ett dumt sätt att beräkna fetma/övervikt eftersom det ofta är missvisande. Önskar de hittade ett bättre sätt.

Ja, läkaren på informationen ursäktade sig lite men han sa att just nu är det ändå det bästa sättet de har men att han gärna välkomnade ett annat sätt i framtiden!
 
Har städat, gått mina 9000 steg och ätit ok fram tills i em då sambon var på serie-mys humör och vi tog en lillördag helt enkelt med godis och lite cheeseballs, men med all motion så har jag fortfarande 100 kcal till godo så ingen viktnedgång till imorgon kanske men iaf plus-minus-noll. Nya tag imorgon. :)
 
Funderar. Vad händer om man bara äter ett mål mat om dagen och därmed håller sig inom kaloriintaget?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 505
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
91 92 93
Svar
1 855
· Visningar
157 086
Senast: Sel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 107
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp