Toapapper - utbruten från Vilken är Sämst-värsta Tv-reklamen?!

Shaggy

Trådstartare
SBABs hopsamling av kändisar där Nour överspelar och låter som en strypt katt. Vidrig.

Tittar mycket på amerikansk tv och deras reklamer är helt sinnessjuka! Massor reklam för läkemedel, tex Ozempic som har en supercatchy öronmask som jag i ångestanfall repeterar i huvudet och hatar mig själv. Finns även en reklam med tecknade björnar för toapapper som gör röva så ren att den inte kliar🫣.
Jag ska inte åka till USA om deras dasspapper är så uselt så det är en grej att man blir ren i röva när man använder det.
 
I det där programmet där amerikaner får komma till Sverige för att hitta sina rötter - där klagades det på det svenska toapapperet.Jag lyckades inte begripa vad sm var skillnaden
@hastflicka hohooo

Det Svenska toapapperet ar hart. RIKTIGT hart och jag klagar hogljutt ocksa 😋 nar jag ar i Sverige. Har ar papperet mycket mjukare och om man maste besoka toan ofta och anvanda mer an att par ark papper for mer an en latt "swipe" gor det Svenska papperet ont. Pa riktigt.
 
Det Svenska toapapperet ar hart. RIKTIGT hart och jag klagar hogljutt ocksa 😋 nar jag ar i Sverige. Har ar papperet mycket mjukare och om man maste besoka toan ofta och anvanda mer an att par ark papper for mer an en latt "swipe" gor det Svenska papperet ont. Pa riktigt.
Det beror ju på vilket du köper. Köper du billigt skräp så får du billigt skräp. Köper du bra grejer så får du bra grejer.
 
Det beror ju på vilket du köper. Köper du billigt skräp så får du billigt skräp. Köper du bra grejer så får du bra grejer.

Da detta med toapapper ar mycket viktigt for mig som har magproblem kopte jag det mjukaste och basta som fanns nar jag var i Sverige for 6-7 ar sedan ... INGET papper holl mattet, och pa ofentliga toaletter var det helt enkelt en katastrof hur daligt papperet var.
 
Da detta med toapapper ar mycket viktigt for mig som har magproblem kopte jag det mjukaste och basta som fanns nar jag var i Sverige for 6-7 ar sedan ... INGET papper holl mattet, och pa ofentliga toaletter var det helt enkelt en katastrof hur daligt papperet var.
Ja det kan ta tid att hitta det man själv tycker är bäst men finns gör det. Personligen tycker jag lambi som klassas som mjukt av vissa är hemskt. Det finns bättre.
På offentliga toaletter är pappret vidrigt men så är det ju när det ska vara billigt. Det är trots allt skattebetalarnas pengar.
 
Som sagt, om man inte bara behover en latt "swipe" sa hander det ... forutom att papperet ar hart, sa gar det sonder aldeles for latt.
Jag har aldrig fått ont och det finns ju olika sorter att välja mellan.
Mjukt papper går ju sönder lätt. :confused:
Det här är ju intressant! Att det kan vara skillnad på toapappret i olika länder. 🤔
 
Ja det kan ta tid att hitta det man själv tycker är bäst men finns gör det. Personligen tycker jag lambi som klassas som mjukt av vissa är hemskt. Det finns bättre.
På offentliga toaletter är pappret vidrigt men så är det ju när det ska vara billigt. Det är trots allt skattebetalarnas pengar.

For 6-8 ar sedan var jag i Sverige i 3 manaders omgangar ett par ganger per ar. Jag hann prova mig igenom allt som fanns och inget var mjukt, eller holl ihop tillrackligt nar jag hade daliga "mag dagar", vilket oftast hander flera ganger i veckan.

Jag har aldrig fått ont och det finns ju olika sorter att välja mellan.
Mjukt papper går ju sönder lätt. :confused:
Det här är ju intressant! Att det kan vara skillnad på toapappret i olika länder. 🤔

Nej, mjukt papper gar inte nodvandigtvis sonder. Har har vi mjukt papper som ar extra starkt, eller "normal starkt" att valja pa. Vi har ocksa mjukt och extra mjukt. Sadant papper som finns pa offentliga toaletter i Sverige finns inte har, inte heller det harda hushallspapper som brukar finnas i klubbar och pa offentliga stallen finns har.

Appropa att toalettpapperet ar annorlunda i olika lander.
Nar jag var i Frankrike for forsta gangen under tidigt -70 tal sa talade en kompis som kom fran frankrike om att jag behovde ha med mig bade toalett papper och en stor hushallsrulle.

Dom om min chock nar jag insag att ofentligt toalett papper var sma ark (ungefar 1dm breda och 2dm hoga) som man fick dra ut ett och ett ur en apparat, och ofta betala ett hutlost pris for 2 ark. Dessutom var papperet som smorpapper ... det gick helt enkelt inte att torka sig med det.

:cautious: Det var en himla tur att jag hade lyssnat pa kompisen och hade med en massa toapapper, inte direkt det man tankt sig vara viktigast att packa, men det var det helt klart. :laugh:
 
Jag har aldrig fått ont och det finns ju olika sorter att välja mellan.
Mjukt papper går ju sönder lätt. :confused:
Det här är ju intressant! Att det kan vara skillnad på toapappret i olika länder. 🤔
Dåligt mjukt papper går sönder 😉 Bra gör det inte. Jag köper Willys egna, den rosa varianten. Jag tycker att den är den bästa 🙂
 

Bifogade filer

  • 16899170324093860415813608206045.jpg
    16899170324093860415813608206045.jpg
    163,4 KB · Visningar: 61
I det där programmet där amerikaner får komma till Sverige för att hitta sina rötter - där klagades det på det svenska toapapperet.Jag lyckades inte begripa vad sm var skillnaden
@hastflicka hohooo
Jag har lärt mig att det finns kulturskillnader i vilka produktegenskaper som efterfrågas av toapappret som beror på vad man använde innan det fanns specialpapper. Och att man torkar sig med olika tekniker beroende på dessa tidigare materials egenskaper.

I Sverige har man tidigare haft barkskrapor och begagnat tidningspapper. Vi viker vårt toapapper plant när vi använder det.
I (södra) USA hade man kasserade bomullstussar. De har tunt mjukt papper toapapper som man knövlar ihop till en tuss när man ska använda det.

Om jag har fattat rätt ska man mer dutta med tusspapper än göra längsgående drag som med vårat? (eller möjligen skjutrörelse istället för dragrörelse?)
Tror det är styvheten som de reagerar på, att vårt papper inte tussar sig bra och att de kanter som står ut blir obekväma. När vi talar om mjukhet är det den släta ytans känsla som vi menar. Medan vi reagerar på att tusspapper har dålig slittålighet vid dragtorkning och att det blöter igenom när det hålls som ett enda lager. (reservation för hörsägen)
 
Jag har lärt mig att det finns kulturskillnader i vilka produktegenskaper som efterfrågas av toapappret som beror på vad man använde innan det fanns specialpapper. Och att man torkar sig med olika tekniker beroende på dessa tidigare materials egenskaper.

I Sverige har man tidigare haft barkskrapor och begagnat tidningspapper. Vi viker vårt toapapper plant när vi använder det.
I (södra) USA hade man kasserade bomullstussar. De har tunt mjukt papper toapapper som man knövlar ihop till en tuss när man ska använda det.

Om jag har fattat rätt ska man mer dutta med tusspapper än göra längsgående drag som med vårat? (eller möjligen skjutrörelse istället för dragrörelse?)
Tror det är styvheten som de reagerar på, att vårt papper inte tussar sig bra och att de kanter som står ut blir obekväma. När vi talar om mjukhet är det den släta ytans känsla som vi menar. Medan vi reagerar på att tusspapper har dålig slittålighet vid dragtorkning och att det blöter igenom när det hålls som ett enda lager. (reservation för hörsägen)
Förlåt men det lät roligt. :p Menar inte på ett dumt sätt. Bra att du förklarade!
Att det finns olika sorters toapapper beroende på torkteknik låter roligt. Tillverkare tänker då på allt.
De kanske borde ta upp det i Allt för Sverige i kommande säsong, Anders brukar ju ha "lektion" med deltagarna.
 
Jag har lärt mig att det finns kulturskillnader i vilka produktegenskaper som efterfrågas av toapappret som beror på vad man använde innan det fanns specialpapper. Och att man torkar sig med olika tekniker beroende på dessa tidigare materials egenskaper.

I Sverige har man tidigare haft barkskrapor och begagnat tidningspapper. Vi viker vårt toapapper plant när vi använder det.
I (södra) USA hade man kasserade bomullstussar. De har tunt mjukt papper toapapper som man knövlar ihop till en tuss när man ska använda det.

Om jag har fattat rätt ska man mer dutta med tusspapper än göra längsgående drag som med vårat? (eller möjligen skjutrörelse istället för dragrörelse?)
Tror det är styvheten som de reagerar på, att vårt papper inte tussar sig bra och att de kanter som står ut blir obekväma. När vi talar om mjukhet är det den släta ytans känsla som vi menar. Medan vi reagerar på att tusspapper har dålig slittålighet vid dragtorkning och att det blöter igenom när det hålls som ett enda lager. (reservation för hörsägen)

Du har ratt i att man har (till barnen pa skolor tillexempel) ibland har beskrivning om hur man gor. Tar 4-6 "rutor" och gor en liten tuss men DRAR den framifran och bakat.

Over hela USA har vi dock TJOCKT mjukt toa papper, jag har inte sett tunnt papper nagon stans har i USA eller Canada.

Förlåt men det lät roligt. :p Menar inte på ett dumt sätt. Bra att du förklarade!
Att det finns olika sorters toapapper beroende på torkteknik låter roligt. Tillverkare tänker då på allt.
De kanske borde ta upp det i Allt för Sverige i kommande säsong, Anders brukar ju ha "lektion" med deltagarna.

Torktekniken ar dock precis samma som i Sverige.
 
Du har ratt i att man har (till barnen pa skolor tillexempel) ibland har beskrivning om hur man gor. Tar 4-6 "rutor" och gor en liten tuss men DRAR den framifran och bakat.

Over hela USA har vi dock TJOCKT mjukt toa papper, jag har inte sett tunnt papper nagon stans har i USA eller Canada.



Torktekniken ar dock precis samma som i Sverige.
4-6 rutor? Varför så mycket? Det räcker med två av det jag använder. Det blir ju snordyrt helt i onödan att använda så mycket papper.

Vad gäller tussar/knölar gör många så i Sverige med. Som barn var jag väldigt förundrad över varför endel gjorde så. Det kändes för mig så konstigt och slösaktigt. Hade jag inte reagerat så starkt på hur mycket papper de tog och knölade ihop hade jag aldrig kommit ihåg det nu 😅
 
Kommer ihåg när jag var på språkresa i England och de offentliga toaletterna hade då ett papper som påminde om smörpapper, väldigt halt! Om jag kissat fick jag hålla en stund för att det skulle suga upp det blöta och att torka sig efter man skitit var, ehum, intressant. O_o

Här hemma tar jag flera rutor men viker flera gånger, torkar tills det är rent. Fattar inte om någon slutar innan det är rent, apropå björnreklamen, verkar ju heltokigt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp