tolvåring rida ut ensam?

Sv: tolvåring rida ut ensam?

I mitt förrförra stall skrev jag alltid upp på tavlan i stallet när jag red och ungefär hur lång tid jag trodde det skulle ta och vilken av rundorna i skogen jag skulle rida. Jag var yngst i stallet med egen häst (var 14 då, nu är jag 15) så vissa i stallet kände lite att de hade lite ansvar för mig så det underlättade nog lite för dem också att veta var jag höll hus :)
Nu har jag eget stall men meddelar alltid farmor eller farfar (stallet ligger på deras gård) när jag rider ut, för även om jag har en snäll häst så vet man aldrig vad som kan hända ;) Min häst kan ibland bli rädd för ett flygande löv, och slänga sig :p
 

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
483
Hästhantering Min häst visade idag att han har grov separationsångest på tävling när hans hagkompis är på samma tävling. Det är inget beteende han...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Ajsing
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
635
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
3 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp