Tomatsoppa-utfyllnad

Missar jag receptet nÄgonstans? :confused:
IMG_4816.jpeg
 
Vet pasta inte önskades men slÀnger in ifall nÄgon annan lÀser. Koka fylld pasta och slÀng i vÀrmd tomatsoppa, en simpel variant pÄ Ravioli - gÄr hem hos min sambo iallafall. :D
 
Vi Ă€ter tomatsoppa rĂ€tt ofta eftersom det Ă€r en av fĂ„ rĂ€tter vĂ„rt barn med ARFID kan Ă€ta. Förr, innan barn, hade vi Keso eller creme fraiche och krutonger i. Nu har vi alltid fetaost till eller i soppan och oftast vitlöksbaguetter 🙂
 
En grillad cheese till Àr ett mÄste för mig! Jag gillar ocksÄ leksaks toscanska tomatsoppa med ugnsrostade grönsaker i men den milda Àr ocksÄ bra!
 
Mjukstek lök och lite tĂ€rnad falukorv, i med tomattetran. Slanta morötter tunt. Krydda efter smak. Vitpeppar skulle jag vĂ€lja. VĂ€ldigt försiktigt med salt om det ens behövs. Koka till morötterna Ă€r lagom. Ät.
 
Jag har en tetra tomatsoppa som jag tÀnkte Àta en dag snart. Jag Àlskar tomatsoppa och ris som det serverades nÀr jag gick i skolan (vet att en del fÄtt tomatsoppa och makaroner, men det fick som tur var aldrig jag) och jag har lyckats föra över min kÀrlek för tomatsoppa och ris till mina barn sÄ vi har alltid Àtit det sÄ, men nu i kvÀll slog det mig, kanske för att jag Àr sugen och hungrig pÄ nÄgot utan att förstÄ vad- vad kan man fylla ut soppan med utöver ris (EJ makaroner/pasta)? Vad för kött? Grönsaker? Linser och bönor har jag inte och Àr nog inget fan av eftersom jag inte har lagat sÄdan mat och inte har sÄdana varor hemma, men vad finns det annars? Eller finns det nÄgot med linser eller bönor som Àr trevligt sÄ att jag skulle drista mig till att testa kanske?

Hur Àter ni er tomatsoppa? Eller Àter nig inte det alls? Hur Ät ni den i skolan?

Mamma brukar sÀga att hon aldrig Àtit tomatsoppa nÄgonsin och aldrig i livet skulle testa för hon kan inte tÀnka sig att det Àr gott. jag brukar svara henne att hon VERKLIGEN har missat en enkel och god rÀtt dÀr och hon som tvingade oss barn att smaka pÄ allt som barn liksom. ;)

jag mÄste kolla nÀr pizzadegen i kylen gÄr ut ur datum, annars kanske jag kan Àta tomatsoppa i morgon, Àr sugen!
Bacon och mozzarella.
 
Pizzadegarna, har tvÄ, gÄr ut den 7 februari sÄ jag fÄr göra pizza och frysa in i matlÄdor en annan dag typ, för i dag blir det tomatsoppa. :D Det ska bli vÀÀÀÀldigt gott har jag bestÀmt!
Pizzadegarna Àr annars perfekta att skÀra upp i strimlor, snurra runt och göra bröd-sticks av. Vill man kan man krydda upp de och ha fyllning i dem innan man grÀddar. Perfekt till tomatsoppan.
 

Liknande trÄdar

Kropp & SjÀl Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejÀlt uppÄt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 359
Senast: SiZo
·
SmÄbarn Huuuuur har du fÄtt ditt barn att vilja Àta sÄnt? VÄr unge Ät allt fram till typ 2 Är. Nu Àr det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 008
SmÄbarn Vi har sökt vÄrd bÄde pÄ jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nÀsta vecka om symtomen inte slÀpper - men Àr...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 216
Senast: Blyger
·
HundhÀlsa I vÀntan pÄ veterinÀrtiden imorgon tÀnker jag passa pÄ att frÄga er om nÄn har nÄn tanke. Har en terv pÄ ca halvÄret som magen krÄnglar...
Svar
5
· Visningar
2 051

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp