Topplager stenmjölsbana

domesticus

Trådstartare
Vad skulle ni rekommendera att lägga på en fyra år gammal stenmjölsbana som börjar bli lite väl hård, trots regelbunden harvning?

Lite info om banan: Ordentligt paddat bärlager; 0-32 kross och sedan 15-20 cm 0-8 stenmjöl. Mycket väldränerad mark - det står aldrig vatten på banan, inte ens vid snösmältning.

Har funderat på finkornig, bakbar sand (tänk öländska stränder) men tar gärna emot input! Tänker mig ca 5 cm, dvs 45 kubik och budgeten är inte gigantisk :)

Lägger till: Används till både hoppning och dressyr.
 
Vad skulle ni rekommendera att lägga på en fyra år gammal stenmjölsbana som börjar bli lite väl hård, trots regelbunden harvning?

Lite info om banan: Ordentligt paddat bärlager; 0-32 kross och sedan 15-20 cm 0-8 stenmjöl. Mycket väldränerad mark - det står aldrig vatten på banan, inte ens vid snösmältning.

Har funderat på finkornig, bakbar sand (tänk öländska stränder) men tar gärna emot input! Tänker mig ca 5 cm, dvs 45 kubik och budgeten är inte gigantisk :)

Lägger till: Används till både hoppning och dressyr.
Natursand definitivt. Ni måste ju ha tillgång till det på nära håll tänker jag. 5 cm max. Inte mer utan utnyttja stabiliteten i stenmjölet under. Kolla med vår gemensamma vän i väst. Hennes bana är ruskigt fin. natursand som topplager på den med :)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej allihopa. Nu går vi mot sommaren och vi har tänkt att fixa en ridbana. Ingen dyr historia då den bara kommer att användas av mig...
Svar
12
· Visningar
7 356
Senast: Unafraid
·
Anläggning Del 146! ;) Jo jag har hittat sökfunktionen, men inte hittat rätt tråd för mig ändå... Vi har som sagt köpt gård och jag vill...
Svar
7
· Visningar
4 191
Senast: Mysaan
·
Anläggning Hej alla. Vi håller på och anlägger paddock :love:, men har nu fastnat i hur vi skall gå vidare. :confused: Vi har: 1) Grävt bort...
2
Svar
34
· Visningar
7 433
Senast: theresesandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp