Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blir så satans torr främst i ansiktet efter duch, får smörja flera gånger för att det inte skall kännas torrt.
Tipps på vad man kan smörja med? Eller andra tipps?
Olja/fett återfuktar inte. Torr hy behöver fukt.
Olja/fett återfuktar inte. Torr hy behöver fukt.
Tillägg: Återfuktande cremer i all ära, men även ansiktstvätten är superviktig! Om det stramar i huden efter att man tvättat ansiktet är tvätten alldeles för stark.
Jag tvättar mig faktiskt aldrig med något medel i ansiktet (har inte gjort på länge), men min hy blir torr ändå av bara vatten...
I love it!! (Suprise...!) Ibland har jag en tunn, långtidsverkande, ansiktsmask från deras Aloe Vera-serie Som "skydd" i duschen när ansiktet inte "klarar" mer vatten.Jag använder Hemp Face Protector från The body shop. Det är den enda mirakelkrämen som hjälper mot min äckeltorra vinterhy![]()
En återfuktande kräm. Jag använde förut Oliva, tvättkräm och dagkräm från apoteket (baserad på olivolja) men har bytt till Dermalogica, Ultracalming cleanser och Active moist och hyn har blivit slätare och lugnare + jag får mkt mindre acne sen jag bytte. De är olje/fettfria.Jag är rätt trög... Vad föreslår du att man använder i så fall? För fukt?
Det här med krämer och dylikt är inte det jag är bäst på.
Vad menas med fukt?Olja/fett återfuktar inte. Torr hy behöver fukt.