tortyr redskap

det är väl förhoppningsvis ingen som använder sådanna bett till sin häst. borde förbjudas!! :devil:
 
Alltså, den där staleizer, den som har en rem under överläppen på hästen, det är ju en typ av brems. Faktiskt "snällare" än en nosbrems.

De få gånger jag måste bremsa så bremsar jag hellre med sådan än med nosbrems. Fast jag skulle aldrig köpa en sån där, utan jag sätter ett bensnöre från ett täcke i de höga ringarna på grimman och sätetr under överläppen istället, och sen justerar man spänningen. Fungerar utmärkt och betydligt snällare än nosbremsen. behövs inget kraftigt tryck för att få effekten man vill åt, och även de hästar jag haft som slagits vilt mot bremsen har utan minsta tecken på obehag accepterat "under läppen bremsen".

Så just DEN skulle jag faktiskt inte gnälla på.
 
Mina två snälla veterinärer brukar också bremsa på liknande sätt, fast de tar ett vanligt kedjegrimskaft istället.
Funkar väldigt bra, och verkar så himla mycket trevligare än en hopsnörpt bremsad hästmule.
 

Liknande trådar

Fritid Så, vi ska visst till Oslo alldeles strax. Kommer via E18 från Valdres. Förutsättningarna är att vi måste hitta en parkering till...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: Brie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 989
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 241
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 732
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp