tortyr redskap

Jaha, du menar den fantastiska Gunvor som klagar på att eliten sätter in kombinationsbett bestående av en gummistång.

Men dessa bett är helt OK då för ER amatörer att rida på :mad:

Fy fan vilken dubbelmoral. Hälsa tanten det :mad: :mad:
 
Nu är jag helt "lost".

Den äldre upplagan? :confused: Moder eller vad?

Har ingen koll på det. :angel:
 
Jag är en glad amatör numera, även om Rejält_Felskapad inte är det.

Hur som helst så reds denna häst av en duktig westernryttare som ansåg att detta bett lämpade sig för denna häst. Hon var defenitivt ingen amatör heller.

Precis som eliten tävlar på kandar inom dressyren så tävlar westerneliten på stång.

Tanten hälsar tillbaka.
 
Aha, tur att man har koll på det hela. :angel:

Vad kul att det är att man har en som är två generationer äldre inne och tvärtom såklart. Den där emellen råker väl inte också vara här? :D
 
Stång med en spatel rakt upp i gommen jämför jag inte ens med kandar :mad:
 
Hästen som gick med detta bett vid några tillfällen gick i vanliga fall med ett väldigt smalt rakt tränsbett.
Denna fyrkant i mitten sitter inte riktigt som den på bilden utan det är en liten, liten tungfrihet.

Hästens trivdes med kopparinlägget på ringen och trivdes riktigt bra med bettet. (En häst med trasslig mun).

Vill du ha det mer utförligt hur det fungerade och så, så är det nog bättre att kontakta den äldre upplagan av mig. Hon kan sådant bättre

Då menade vi inte det bett du precis visade upp.
Men visst vi har ett sådant hängandes i sadelkammaren, det
hänger bra där.
 
det såg ju ut att vara en samling trevliga bett du hittat.. jag skulle då varken vilja ha det i min eller hästens mun iallfall.
 
Jag håller med dressyr betten är nästan jämt 100 gånger så skarpare än en dom där " hoppryttarnas bett "! :mad: :devil: :mad:
 
Läste att Nile även ridit med det andra bettet en gång, som
du trodde jag syftade på.

Då får du ta det med henne, jag respekterar hennes åsikter
och hon mina, hon gör på sitt sätt och jag på mitt, men
försvara varför hon gör som hon gör, får hon göra själv.

Kan även lägga till att hon inte kan klassas som någon amatör. :smirk:
 

Liknande trådar

Fritid Så, vi ska visst till Oslo alldeles strax. Kommer via E18 från Valdres. Förutsättningarna är att vi måste hitta en parkering till...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: Brie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 987
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 241
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 730
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp