Torv - störst infektionsrisk?

Sv: Torv - störst infektionsrisk?

Det torde vara samma bakterier som i marken.
du törs väl ha hästen ute?
Ja..det gör jag...men man blir ju lite orolig när man hör någonting sådant...

Den har väl plåster över sticken?
Ja...han hade även bandage på dom ställerna där sticken satt längre ner..
 
Sv: Torv - störst infektionsrisk?

Vilken infektion skulle det röra sig om?
Det är det jag också undrar...men antar att dom menade att det kanske finns mer bakterie i torv än annat strömedel & att det är lättare för dom att ta sej in i sticket & ge någon infektion....men det verkar som dom flesta här är eniga om att torv inte alls är så farligt...
 
Sv: Torv - störst infektionsrisk?

Jag är mycket nöjd med svaren....det verkar som om dom flesta är eniga om att torv inte skulle vara 'värre' än något annat kanske tom bättre...:) så dom slipper jag oroa mej & kan lugnt fortsätta med min torv... :bow:
 
Sv: Torv - störst infektionsrisk?

OT
Fy 17
Har du snott min älskling.
Han på profilbilden.

Exakt kopia.
 
Sv: Torv - störst infektionsrisk?

Min torv har aldrig heller på något vis varit blöt & äcklig...helt perfekt har den varit...alltid..torr & fin!! Jag var också 'torvanti' innan, men man lär sej ganska så snabbt att hantera torven & nu älskar jag torven...men alla är vi olika, både hästar & människor på vad vi tycker om olika saker....men sedan kan man ju få tag på olika sorters torv....precis som med allt annan strömedel som diskuteras i många andra trådar....så det vart ju infektionsrisken med just torv som jag ville 'prata' om i denna tråd...
 
Sv: Torv - störst infektionsrisk?

OT
Fy 17
Har du snott min älskling.
Han på profilbilden.

Exakt kopia.
:eek: 'Pratar' du med mej!!? .... Menar du katten?? Har absolut inte snott din älskling....detta är MIN älskling...bara min! :love: Din ser lite mindre ut...men samma färg.... :p
 
Sv: Torv - störst infektionsrisk?

Min avatar är nu 2 år o har exakt samma kropp, teckning o uppsyn som din.

HH svar var väl bra nog?
Som alltid:bow:
 
Sv: Torv - störst infektionsrisk?

Min avatar är nu 2 år o har exakt samma kropp, teckning o uppsyn som din.
:D jaså ok......kanske än tvillingsjäl!? men din heter inte Freddy :love: & är 2.5 år också va?? :p

HH svar var väl bra nog?
Som alltid
Är jätte nöjd med det svaret... :bow: :)
 
Sv: Torv - störst infektionsrisk?

torv e de bästa man kan ha. super bra för hovar osv
 

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 308
Senast: pews1972
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 650
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 264
Senast: Liten
·
Hästvård Jag har lite problem som jag känner att jag måste få lufta då det känns som om jag håller på att bli knäpp av detta. För att dra lite...
Svar
7
· Visningar
2 748
Senast: Smallgot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp