Fabian In Memoria
Trådstartare
Jag lade en allroundsadel på min islandshäst. En nätt sadel, kort anläggningsyta och tillräcklig vidd. I mitt tycke låg den helt ok. Så jag plockade på stigläder och stigbyglar, schabrak och gjord och promenerade ner till ridbanan. Lade fram några bommar. Tanken var ju att använda den vid hoppning. Efter lite tvekan gick han framåt i skritt och vi styrde över bommarna i skritt. Det gick ju bra så jag bad om trav… och han tvärstannade och vägrade gå! Fick ta till en massa knep som jag bara använde precis i början av inridningen när han inte ville gå framåt, som att leda runt för att få honom i rörelse framåt. Men han tvärstoppade och hade sig ändå så jag avbröt och satt av och så fick han springa utan ryttare, men nej, det gick trögt det med. Så vi promenerade tillbaks, tog av sadeln och så fick han springa i rundkorallen. (Vid det här laget var jag ju orolig över om han var skadad). Men klockren trav och galopp i båda varven. Så det var verkligen nej tack till sadeln! Det jag kan tänka mig skulle i såfall vara att den kanske ändå klämde lite. Och jag fick ont i ryggen av den obekväma sadeln.
Känner att vi fortsätter nog med den sadel som både han och jag äkskar! Så nu får jag sälja den nyinköpta sadelgjorden och schabraket. Och sadeln förstås om jag hittar någon som vill ha den.
Känner att vi fortsätter nog med den sadel som både han och jag äkskar! Så nu får jag sälja den nyinköpta sadelgjorden och schabraket. Och sadeln förstås om jag hittar någon som vill ha den.