TP betyder vadå???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FTW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 700
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TP betyder vadå???

FTW skrev:
Efter en del hästnamn står det TP - vad betyder det?
Vet inte riktigt om det är det du menar, men Team Piaffs hästar heter TP efter sina "förstanamn" t ex Era TP, Gianna TP är de jag kommer på just nu.

Thoroughbred brukar förkortas TB.

Har också sett TP efter namnet på hästar som är uppfödda av Team Piaff.

Är det en svensk häst, så kommer de med all säkerhet från Team Piaff, som Bodil sa, som tex Era TP, som har startat i bla unghäst VM.
Står det i papperen eller i stammen på en utländsk häst, så är det en Tuigpaard, dvs en körhäst. Trevliga, men ger inte gröna papper i ASVH.
mvh

Görel skrev:
Thoroughbred brukar förkortas TB.

Har också sett TP efter namnet på hästar som är uppfödda av Team Piaff.
Ja men självklart...:o
Läste visst lite fel i ursprungsinlägget...

och eftersom vi inte ska diskutera enskilda uppfödare här, så sätter jag P för tråden... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: Rosett
·
Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: corzette
·
Hästhantering Jag vet vad uttrycket i sig betyder, men jag ser det väldigt ofta i annonser där folk söker medryttare till sina hästar. Vad exakt... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 500
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 312
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka