cardigan
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja visst är det hadde förstått om giggen hadde haft hög och oregelbunden puls feber eller flåsande andhämtning,under tävlingens gång hadde han anm på hudrurg en 1 som sedan var borta i andra vetgrind och en anm på mag o tarmljud som sedan ochså var borta i slutgrind hadde han 48 jämn puls mag o tarm ljud helt ok, men uppspringningen funkade inte.om jag skjälv skulle läsa ett verinärprottokoll där en häst blivit utesluten på utmattning skulle jag tänka har personen i fråga ridigt så odömeslöst att hästen håller på att ramla ihop, eller behöver den stå med dropp för att återhämta sig,ni skall inte tro här på buke att jag inte klarar av att ta en uteslutning,jag har blivit utesluten många gånger hälta hög puls mm. det är inget jag är stolt över, men jag har kunnat ta det när det har varit på rätt grunder,är det någon som kan förstår hur jag menar. ? mvh anne
Vet inget om din tävling, men att bli utesluten av skäl som ingen annan ser, kan göra att man tappar suget att tävla, särskilt på lägre nivå..fram för mer trevlig personal!
(av erfarenhet av det jag själv varit med om/sett på tävlingar, vet som sagt inget om din tävling, men tråkigt att du blev utesluten)
För att förtydliga händelsen så kom i håg att det var Domaren som talade om för veterinärerna vad de fick göra resp,inte göra.
Vårat TR skall sålunda inte gälla.
Domarna har för övrigt varit på kurs i år där det kom fram att veterinärerna fick klappa i händerna för att få i gång hästar som har svårt med uppspringningen.
Men tydligen så kan vissa Domare helt köra över veterinärerna.
Kontentan av hela händelsen betyder att vi kan helt glömma bort vårt TR.
All den besvikelsen som infann sig denna dag kommer att få stor betydelse för framtida Distansryttare.
Om internationella Dommare resp.internationella veterinärer godkänner uppspringning med Grimma resp.påklappning utav veterinärer för att få hästen att komma igång,och en Domare förbjuder veterinärer att göra sitt arbete,så ställer man frågan varför behövs det veterinärer och Domare.
Således så kan Distanssporten bli mycket billigare utan dessa.
Dommaren på Vedemaritten begick ett allvarligt misstag genom hans agerande.
Sedan gick han på personangrepp som inte har med sporten att göra.
Denna händelsen kommer att bli mycket debaterad inom Distansrörelsen
Så kom ihåg alla ni som rider Distans även ni kan komma att råka ut för detta,vilket jag tycker är helt fel.
Anne´s man vid pekfingret