Tråd för värdelöst vetande - Del 36

Jag kommer klättra på väggarna i början det vet jag. Och pga min fot kan jag inte träna hårt.
Men jag har bara mig själv att skylla och jag brukar tänka på dom som har väldigt mycket att gå ner.
Jo, det tar alltid ett tag innan man är i fas med sig själv och omvänjningen.
 
Ok? Även om du gått upp mer så kanske det inte är lika illa? Det beror ju på vad man väger innan. Jag hade hoppats komma under 130 kg men gick upp till 135 igen. :(

Sant. Men ge inte upp! Nya tag igen, kör bara :)

Det är skittrist med bakslag men det är då man inte får bli modfälld och sluta kämpa!

När man väl bestämt sig så kör man på det och man viker inte. Det är bannlyst och man håller sig på vägen man valt.

MEN man ska inte tortera sig själv och man ska vara snäll mot sig själv. Ibland :) För man kan inte bara piska sig till framgång, det orkar man inte. Grejen är att skulle det hända något/några snedsteg så är inte det hela världen, för varje dag är en ny chans att göra om och göra rätt (läs fortsätta på vägen man valt, och det utan att vara elak mot sig själv :))

Det är när man skiter i allt arbete man gjort innan, som man har förlorat slaget och det jag tänker är att om man har stor övervikt så är det farligt för kroppen. Och därför bör man se till sin egen hälsa först och främst, så det inte händer en något.
 
Ok? Även om du gått upp mer så kanske det inte är lika illa? Det beror ju på vad man väger innan. Jag hade hoppats komma under 130 kg men gick upp till 135 igen. :(
Förlåt om det togs fel. I klartext menar jag att sommaren är en period som det är lätt att åka dit.
 
vv
Jag har ingen aptit alls och mår konstant illa (medicinbiverkningar). Jag är orkeslös pga att jag äter kanske 6 knäckebröd och 2 nektariner om dagen. Så less, hoppas nästa behandling blir bättre. Två av två testade behandlingar har inneburit aptitlöshet. Less. Vill kunna äta något gott, men inget lockar.
 
En gång vann jag bilschampo och -vax. Toppen. :meh: Har ingen bil och kände ingen som behövde såna. Hade kvar dem i något år, sen lämnade jag flaskorna till Stadsmissionens second hand.
 
Näpp, chiapudding är INTE gott...men går ner om man har en massa, massa frukt till :p

Brukar göra denna, tycker den är god :)
Frukost-bananasplit vol. 2 (1 portion)
1 dl havregryn
2 tsk chiafrön (kan ersättas med 1-2 msk krossade linfrön)
2 tsk kakao
2 dl valfri mjölk (jag använde mandelmjölk)


1. Lägg gryn, frön, kakao och mjölk i en glasburk på kvällen. Sätt på locket och skaka ordentligt. Låt stå i ca 15 minuter och skaka igen. Sätt sedan in burken i kylen. Sov gott!
2. Dagen efter toppar du med valfritt. Jag använder vindruvor, banan (ibland färska jordgubbar).
 
Har typ inte rört mig sen i måndags men ändå har foten börjat göra mer ont när jag inte belastar den.... FAAAN.
 
Ja den "moler" när jag inte står på den.
Läkarna kan inget göra. Det kan ta lång tid att bli smärtfri och det som skrämmer mig är att vissa inte blir det.
Men usch, hoppas den blir bra snart. Har du bra skor? Du kanske kan få ortopediska inlägg på recept? (Kan man få det? :confused:)

Jag brukade förut få ont efter att jag promenerat men det blev bra med nya skor.
 
Har typ inte rört mig sen i måndags men ändå har foten börjat göra mer ont när jag inte belastar den.... FAAAN.

Sorry, jag har väldigt kort minne, vet att jag frågat förut, men minns inte så frågar igen - var foten bruten? Spricka i? Eller stukad?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: 95johsv
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
14 15 16
Svar
301
· Visningar
11 539
Senast: Glimra
·
Samhälle Hittade ingen klimattråd som inte är urgammal. Tänkte först lägga den under svensk politik men det är ett tillräckligt viktigt ämne för...
Svar
0
· Visningar
52
Senast: MJLee
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 917
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp