Bukefalos 28 år!

Trådar ni minns

Sv: Trådar ni minns

Den minns jag också! Men jag blev aldrig klok på hur det var. Har för mig att någon skrev om att tjejen sen hade dött och att någon sett hennes dödsannons? Men det kanske var "räddaren" som skrev det också?

Det är mycket möjligt. Minns inte vad användaren hette, dock. Attans :cautious:
Snacka om att vilja ha uppmärksamhet.
 
Sv: Trådar ni minns

KL

Nu är ju inte den heller särskilt gammal, men "Dr. Åsa-tråden" har jag frustat mig igenom ett par gånger. :D

Sen minns jag en som inte heller är så gammal, som låg på ÄU "Flört eller bara väldigt snäll". Ytterligare en relationstråd som flera engagerades i och frågade efter upplösningen långt efter att TS lämnat tråden.
 
Sv: Trådar ni minns

KL
Jag minns en tråd som började något i stil med: Hej, vi kommer från äldre ungdom och har hört ett rykte om att det ska ha figurerat en stor närbild på ett rövhål här på senior.... eller nåt i den stilen.

Jag minns även tråden där detta rövhål presenterades.
 
Sv: Trådar ni minns

Ja, på senior! Tror jag...?

Jag tror att den exakta titeln var "Vad skulle Dr. Åsa då tycka om Buke?". Minns inte vem som startade den, men stoffet var en krönika om forumet Familjeliv.

Rätta mig någon om jag är ute på cykeltur!
 
Sv: Trådar ni minns

Jag minns att jag har sett rubriken här inne (och det borde vara ÄU eller S?), men jag kan inte komma ihåg att jag klickade in i den.

knapp.

De trådar jag har garvat högt åt på flera ställen är extremt roliga hästbilder på gnägg, misslyckat sex-tråden på ÄU och roligt som barn säger, som jag har för mig låg på förälder.

En tråd som berört mig och som jag fortfarande lusläser så fort den uppdateras är den om adoption på förälder, jag håller tummarna så för att TS i det fallet ska komma i hamn med sin önskan.
 
Sv: Trådar ni minns

Nevins tråd när hennes man förolyckades och detsamma när Enyas man dog :(

sen var det nån ponnymamma med cancer som förmodligen var fejk
 
Sv: Trådar ni minns

Nu hittar jag den inte igen så den måste vara bortplockad... Men den var hemskt rolig i alla fall och spårade naturligtvis ur helt. Jag minns en kavalkad av ord i stil med "vitkissa" och "vuxenmys"...
 
Sv: Trådar ni minns

Just ja! Hur var det nu, man skulle gå och vuxenmysa med myspinnen efter att barnen lagt sig (naturligtvis i helt ljudisolerade rum) och se till att hålla geggvecket (lingongrottan...? Kommunisthuset...?) upplyft när han vitkissat så att man kunde få en bulle i ugnen?
 
Sv: Trådar ni minns

Jag är en nostalgisk gammal användare som lite längtansfullt tänker tillbaka på tiden när jag kunde vara mer aktiv. Främst på alla trams och lektrådar som fyllde ett väldigt socialt behov hos mig under tider då jag var lite mer ensam.

Alla golittrådar med skruvade liknelser till höger och vänster. Hästar som skiter och EU.

Garpentrådarna är en klassiker för en harleyqinsmygare som mig.

Alla insamlingar, alla utlandsflyttar.

En mycket rolig tråd var när en användare la ut exemplarpå sin sång, som genast följdes av flera. Smulis lade upp en (av annan artist inspelad) mycket falsk studioinspelning av my heart Will go on, det blev lite roliga kommentarer på det :)

Jane d införskaffade en möbel som kom att kallas valrossen(eller hur var det?)
 
Sv: Trådar ni minns

När jag tänker på starka trådar så känns det som flera kopplade till Kat. Minns särskilt en där hen drev tesen att det var feministiskt att vara för prostitution.

Är det någon som vet hur Kat har det? Finns hen här numera? Vill minnas att hen var med i något program på tv om något sorts sexläger.
 
Sv: Trådar ni minns

Usch, jag som nästan nyligen kommit över masktråden så drar ni upp den igen :D
Jag tom ringde till en vårdcentral och lyckades få avmaskningsmedel utskrivet, pga att den förbannade tråden gjorde mig paranoid. Det är min fasa - att ha mask i magen. Jag hade fått panik.
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Det påminner mig om en tråd för länge sen som säkert började med att nån gnällde på att folk övertäckar sina hästar men flummade ur helt. Det slutade med att alla försökte bräcka varandra med vilken lyx de tyckte var nödvändig för hästarnas välmående som TV, musikanläggning, skyddande bubbelplasttäcken osv... Vi hade sjukt roligt, och bäst av allt var att en person kom in i tråden och skällde på oss för att hästar måste få vara hästar, hen argumenterade länge för att vi förmänskligade de stackars djuren :rofl:

:rofl: Jag har än idag kvar bilder på hästar jag klädde på i photoshop för att visa hur bra dom hade det. Älskade den tråden också!

knapp

Masktråden, folks egna sanningar, tråden om rosen på hem & hobby :love: är trådar som har legat mig nära hjärtat.
 
Sv: Trådar ni minns

Ja om nu inte tant röd kommer.....


Jag minns helt andra trådar. Men inte nicket bakom men en tjej med en knasman som skruvat i kontakten så hon skulle dö inför barnen om hon använde den. Jag blev helt stissig minns jag. Och hela lchf debatten! Och när en karl gjorde entre och raggade hejvilt och alla ansåg han som helkeff men napp fick han med besked och doppade lite överallt. Samma man hade en vendetta om ett hästsläp här inför öppen ridå. Exet fick låna det tills hon träffade en annan då hillkorades det bort. Logik?!
 
Sv: Trådar ni minns

kl

Jag minns speciellt två:

- Tråden om det ryska stuteriet, som någon skrev om tidigare i denna tråd.
- Sen var det en tråd om en tjej vars pappas nya sambo och barn tjuvred och tävlade hennes ponny eller hur det nu var. Var en väldigt lång tråd och jag kommer inte ihåg hur det slutade, om sambon med dotter fick flytta eller om det var en troll-tråd?
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 500
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 657
Senast: Mineur
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
543
· Visningar
14 906
Senast: Lingon
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 977
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp