Bukefalos 28 år!

Trådar ni minns

Sv: Trådar ni minns

Jag minns helt andra trådar. Men inte nicket bakom men en tjej med en knasman som skruvat i kontakten så hon skulle dö inför barnen om hon använde den. Jag blev helt stissig minns jag.

Det var väl den tråden där det visades upp bild på kontakten med "hål" i, likadan som ett antal andra bukefalister också hade?

*kl*
Nu kom jag att tänka på en tråd om en tjej som tvingades att gifta sig. Jag är inte säker på om det var en trolltråd eller ej men jag hoppas det :crazy:
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Det är nog mig ni syftar på, låter det som. Blir lite rörd att ni minns mig.
Jag lever och mår bra.

(Det var inte strypning utan mer.. att han stod på mig, på knä, över mitt ansikte, illa nog..)

Jag fick mycket stöd och pepp men tråden spårade även ur att handla om mina föräldrars religion och annat så jo, jag försvann ur tråden.

Ville bara ge mig tillkänna eftersom det tydligen finns människor som undrar. Stort tack till er!
 
Sv: Trådar ni minns

knapp.

Kom på en en tråd till. Den på ÄU om Alexander Skarsgårds tänder, som naturligtvis spårade ur fullständigt. Minns lite vagt att det var någon som satte sig ner och knåpade ihop ett brev till honom.
 
Sv: Trådar ni minns

Det var väl den tråden där det visades upp bild på kontakten med "hål" i, likadan som ett antal andra bukefalister också hade?
Ja men exat! Jag minns tråden och vem som startade den och att vissa bestämt hävdade att hennes kontakt var ett bevis för att han försökte döda henne. Detta trots att ex antal bukefalister kunde uppvisa likadana kontakter.

Kanske försökte han döda dem alla. Vad vet jag.
 
Sv: Trådar ni minns

Ja men exat! Jag minns tråden och vem som startade den och att vissa bestämt hävdade att hennes kontakt var ett bevis för att han försökte döda henne. Detta trots att ex antal bukefalister kunde uppvisa likadana kontakter.

Kanske försökte han döda dem alla. Vad vet jag.

Massmord när man ändå är i gång :D

Alla språktrådar genom åren är ju svåra att glömma förresten! Och namntråd på Förälder!

Och så min egen om min man glömmer jag inte i första taget, så mycket vänlighet och snälla bukare, så mycket råd, så mycket hjälp jag fick och flera vänner för livet där! Det är helt otroligt vad Bukefalosmedlemmar kan åstadkomma ibland alltså!

Det Är tack vare alla snälla bukare runt mig de första dagarna där, som jag faktiskt lever eftersom jag bara var en liten liten bit från att ta livet av mig, hade jag inte haft stödet här så hade jag inte orkat stå emot den enorma känslan av att vilja dö. Familjen var inte här hos mig, jag var helt ensam. Ingen IRL som "brydde" sig, som trodde att starka jag skulle vara "svag", tack gode gud för alla bukare där jag fick vara svag då.
 
Sv: Trådar ni minns

*kl*

Den ursprungliga tramstråden så klart som blev över 100 000 inlägg lång, och tack var den skapades ett tramsforum som har ombildats några gånger men fortfarande lever sitt eget liv med en del av oss som var aktiva i tramstråden...:D
 
Sv: Trådar ni minns

*kl*

Åh vilka underbara, fruktansvärda minnen som väcks... :D Hinner inte vara så mycket här nuförtiden, men kikar in med jämna mellanrum. Förutom flera redan nämnda trådar så minns jag hur livat det var runt Smultronagnes och ABBJanne/Spermaharen. Och tråden om hur irriterande cyklister är på vägarna, när Buke invaderades av ett halvt cykelforum, den tänkte jag senast på idag när jag körde om en cyklist. Och den gamla tanten på Körning (vad var hennes nick..?), som till slut dog och lämnade sin häst efter sig. Tror det var hennes son som skaffade sig ett användarnamn och kom med en sista hälsning.

Jag blir ofta förvånad hur grunda andra forum är. När jag av nån anledning skaffar användare på nåt nytt ställe, så inser jag varje gång vilket välhållet ställe Buke är, och hur många kloka människor som finns här!
 
Sv: Trådar ni minns

Ja sen var det ju nån barntråd där flera bukare gick in på förälderforum o blev blockade hej vilt.....den måste många komma ihåg
 
Sv: Trådar ni minns

*kl*

Åh vilka underbara, fruktansvärda minnen som väcks... :D Hinner inte vara så mycket här nuförtiden, men kikar in med jämna mellanrum. Förutom flera redan nämnda trådar så minns jag hur livat det var runt Smultronagnes och ABBJanne/Spermaharen. Och tråden om hur irriterande cyklister är på vägarna, när Buke invaderades av ett halvt cykelforum, den tänkte jag senast på idag när jag körde om en cyklist. Och den gamla tanten på Körning (vad var hennes nick..?), som till slut dog och lämnade sin häst efter sig. Tror det var hennes son som skaffade sig ett användarnamn och kom med en sista hälsning.

Jag blir ofta förvånad hur grunda andra forum är. När jag av nån anledning skaffar användare på nåt nytt ställe, så inser jag varje gång vilket välhållet ställe Buke är, och hur många kloka människor som finns här!
Ja, kör-tanten hade jag glömt! Jag grät när hon dött och hennes häst blev ensam, så sorgligt :arghh:

Det du skriver om andra forum är såååå sant! Jag hängde ett tag på ett mer familjeinriktat forum, men det är helt otroligt hur det kan befolkas av så många idioter! O_o ca 5-10% verkar besitta sunt förnuft. Läskunnigheten är i bott och så lite fakta och så mycket spekulationer. Så jag återvände hit, till alla smarta hästkvinnor (och män ;) ). :D
 
Sv: Trådar ni minns

Jag minns att jag har sett rubriken här inne (och det borde vara ÄU eller S?), men jag kan inte komma ihåg att jag klickade in i den.

knapp.

De trådar jag har garvat högt åt på flera ställen är extremt roliga hästbilder på gnägg, misslyckat sex-tråden på ÄU och roligt som barn säger, som jag har för mig låg på förälder.

En tråd som berört mig och som jag fortfarande lusläser så fort den uppdateras är den om adoption på förälder, jag håller tummarna så för att TS i det fallet ska komma i hamn med sin önskan.

Ja, misslyckat sex-tråden var rolig!
Den om misslyckade dejter var suverän också. Garpens bondefjäsk var rolig, och så minns jag Maria MP vars man skulle bli pilot för deras pengar och hon flyttade till olika länder. Undrar hur det gick, minns att det blev skilsmässa.
Och Jennyyyy/Jan var underbar! Synd att hon försvann.
Men Elftor är kvar tror jag, har för mig han gjorde inlägg i en tråd jag läste nyss.
 
Sv: Trådar ni minns

Ja, misslyckat sex-tråden var rolig!
Den om misslyckade dejter var suverän också. Garpens bondefjäsk var rolig, och så minns jag Maria MP vars man skulle bli pilot för deras pengar och hon flyttade till olika länder. Undrar hur det gick, minns att det blev skilsmässa.
Och Jennyyyy/Jan var underbar! Synd att hon försvann.
Men Elftor är kvar tror jag, har för mig han gjorde inlägg i en tråd jag läste nyss.

Här är jag :) Bytte nick först till MariaM när jag skilde mig och prallan när jag testade nätdejta :p
Allt är mycket bra för min del, har ganska stora skulder kvar som han dumpade över på mig, men det är bara pengar :)
Sambo med underbar man utanför Stockholm (ej via nätet :D ) som barnen trivs jättebra med. Tyvärr har de inte träffat sin pappa på tre år, han är kvar i USA utan pilotjobb... Han ringer kanske 3 ggr/år.. Inte på födelsedagar el jul... I höstas skulle han skicka en jacka till sonen på 11 år, den passade dottern på 8 år... Han skulle skicka en ny, den har inte kommit ännu..
:(
Så där kämpar vi vidare och jag hoppas att de får en bra förebild i min sambo.

Måste tillägga att jag blev rörd av att vara ihågkommen :heart
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trådar ni minns

Rostråden ja! :love:

Sen minns jag såna lite uddare trådar, bl.a. en bukare som Alltid duschade efter hon bajsat, hennes man också..
 
Sv: Trådar ni minns

När jag tänker på starka trådar så känns det som flera kopplade till Kat. Minns särskilt en där hen drev tesen att det var feministiskt att vara för prostitution.

Är det någon som vet hur Kat har det? Finns hen här numera? Vill minnas att hen var med i något program på tv om något sorts sexläger.
Vad jag vet finns hon inte på Buke längre, men hon lever och frodas. :) Finns på Facebook.

Hon var i en lite krisig tid i mitt liv ett enormt stöd för mig...kanske utan att veta om det, men hon svarade så snällt på alla mina frågor. Hjälpte mig enormt med att komma fram till vad jag ville och hur jag kände. Människan är ju helt utan dömande förmåga och så öppen för saker som inte alltid följer normen. Jag vet att många ogillade henne på Buke, men för mig vad hon alltid en frisk fläkt som fick mig att tänka till. Någon som utmanade mig att gå utanför boxen och att gå utanför det lutherska förtrycket som jag ogillade att leva under. :love::love::love:
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 500
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 659
Senast: Mineur
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
543
· Visningar
14 911
Senast: Lingon
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 977
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp