Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Hur kommer det sig att det i varje påse med clementiner alltid finns en som är dålig? I varenda en.
I en podd sa en att den aldrig köper apelsiner i färdigförpackade påsar, då de alltid lägger med en viss procent frukt som är sämre i skick, att det är en medveten grej. Om det stämmer eller inte kan jag inte verifiera men det känna rimligt :p
 
I en podd sa en att den aldrig köper apelsiner i färdigförpackade påsar, då de alltid lägger med en viss procent frukt som är sämre i skick, att det är en medveten grej. Om det stämmer eller inte kan jag inte verifiera men det känna rimligt :p
Oj det är sällan vi får dålig och vi köper clementiner och annat i stort sett varje vecka i påse.
 
Om en person gör en hysterektomi, har den då samma hormonsvängningar typ PMS etc, eller försvinner de med mensen? Eller behövs det tas bort äggstockar också?
 
Påminner mig om en familjemedlem som trodde att ett gäng tyskar pratade om ”den där Mats” när de pratade om sin bil, ”der Mazda”. Hen började undra varför de alltid åkte med den där Mats när de skulle nånstans.
Och jag satt som 10-åring i bilen och undrade SÅ varför vi bemödade oss med att åka hela vägen upp till västkusten för att födelsedagsfira en person som mamma och mormor hela tiden refererade till som "kärringen".

Kärringön. Hon bodde på Kärringön. :D
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 011
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Pilot
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 129
Senast: Badger
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp