tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Min är också lite "oengagerad" gör det han ska men inte med samma "tryck" som förra veckan. Pälssättningen kanske?

Det kan ju vara pälsen som spökar :meh: eller rättare sagt, man hoppas ju på att det "bara" är pälsen....
Ja, han är superkänslig i pälsen hela vinterhalvåret, men busa lös i ridhuset brukar han ändå tycka är skojsigt.

Igår var han dock jättefin och glad igen när jag dressyrade :) (för enligt mina stallkamrater får man inte lata sig bara för att man kanske eventuellt misstänker att hästen möjligen är en smula grinig :p ).
 
Ja, han är superkänslig i pälsen hela vinterhalvåret, men busa lös i ridhuset brukar han ändå tycka är skojsigt.

Igår var han dock jättefin och glad igen när jag dressyrade :) (för enligt mina stallkamrater får man inte lata sig bara för att man kanske eventuellt misstänker att hästen möjligen är en smula grinig :p ).

Jag funderar på att gasa med lite havre, men först ska jag undvika dressyren och ut och busa för att se om han tänder till då.
 
Wihii idag kom mina nya ridtights...ja jo jag vet att jag är lite barnsligt lagd men dödskallar har liksom blivit lite min grej så de måste få följa med ut på banan :D
11010615_1071546482879945_7634925041578137863_n.jpg
 
min är åxå seg å lite grinig nu när pälsen sätts.. menhan har blivit lite mer uppåt nu.. får se om jag ger honom lite "krut" frågan är bara vad .. men får luska lite..
 
Jag funderar på att gasa med lite havre, men först ska jag undvika dressyren och ut och busa för att se om han tänder till då.
Han har vilat eller varit ute i skogen varannan dag nu i veckan, och även medryttaren reagerade på att han verkade nedstämd när hon red ut i torsdags.

Nåja, idag ska det hoppas, så får vi se om han är lika fin som igår... håll tummarna!
 
Vad härligt med massor av uppdateringar :)

Det här med loja hästar tycker jag är ganska vanligt på vårkanten. L är också lite loj, men om ni upplever att de är lojare än normalt kanske det är bäst att kolla upp. Blodprov?

Här kommer förresten lite bildbevis från tävlingen:
11082368_960214354003209_7731290066163194083_o.jpg

905778_960214350669876_8661559643922946908_o.jpg


Och en film:
 
Wihii idag kom mina nya ridtights...ja jo jag vet att jag är lite barnsligt lagd men dödskallar har liksom blivit lite min grej så de måste få följa med ut på banan :D
11010615_1071546482879945_7634925041578137863_n.jpg

Åh vad spännande! Var har du köpt dem? Du får jättegärna uppdatera när du har ridit i dem och berätta hur de är att rida i (eller om du har sedan tidigare så att du redan vet hur de är att rida i.) Jag har klurat på att köpa ett par men jag är rädd att de blir för glidiga?
 
Lazer vilket program red du? ska rida LC2 det nya i morgon och har stött på ett problem men ingen annan verkar heller ha ridit det programmet innan som kan svara :( Punkt fem när man ska komma ur serpentin i v varv och lyckas rida från c-M i trav för att vända snett igenom med ökad steglängd ???
 
Lazer vilket program red du? ska rida LC2 det nya i morgon och har stött på ett problem men ingen annan verkar heller ha ridit det programmet innan som kan svara :( Punkt fem när man ska komma ur serpentin i v varv och lyckas rida från c-M i trav för att vända snett igenom med ökad steglängd ???

Jag red LC:1, så jag vet tyvärr inte. Men, jag tipsar dig om stallbacken.com där finns alla dressyrprogram uppritade väldigt pedagogisk. Det är superbra.

Här är LC:2: http://stallbacken.50webs.com/dressyr/program/LC-LA/LC2_2015.html
 
Kalas tack Lazer fick även ett tips av min tränare så nu ska vi nog kanske klara att rida rätt väg ;) har haft mardrömmar om allaeventuella katastrofer inkl att jag inte ska få starta pga min vikt haha... sen har jag influensan from hell men jag SKA göra det om jag så nyser mig igenom hela programmet :rofl::banghead:
 
Kalas tack Lazer fick även ett tips av min tränare så nu ska vi nog kanske klara att rida rätt väg ;) har haft mardrömmar om allaeventuella katastrofer inkl att jag inte ska få starta pga min vikt haha... sen har jag influensan from hell men jag SKA göra det om jag så nyser mig igenom hela programmet :rofl::banghead:

Heja er!! Jag ska hålla en tumme för er :)
 
Heja er!! Jag ska hålla en tumme för er :)

Nepp det gick inte alls, blåser halvstorm idag och lille grå blev rädd för de hissade flaggorna utanför ridhuset sen jättespänd och okoncentrerad, ville inte ställa inåt, inte gå ut i hörnen, var rädd för domarbordet, bokstäverna på väggen, publiken, ljudet från ventilationen, gnäggade efter kompisar och stannade flera gånger och rusade baklänges, tog inte stöd på bettet och ja man skulle kunna tro att han aldrig varit i ett ridhus förut och är nyinriden :P men så nu vet vi vad vi ska träna mer på iaf, åka bort och rida med andra hästar och miljöträna, träna träna... Har ju så klart varit iväg och så men han har alltid tagit det med ro att vara på bortaplan så jag trodde inte han skulle vara så här spänd idag men antagligen kände han att inte jag var i form heller, har haft 38,5 i feber i 4 dygn nu så det var av ren envishet (eller dumhet):angel: jag gav mig iväg ändå :banghead:
 
Nepp det gick inte alls, blåser halvstorm idag och lille grå blev rädd för de hissade flaggorna utanför ridhuset sen jättespänd och okoncentrerad, ville inte ställa inåt, inte gå ut i hörnen, var rädd för domarbordet, bokstäverna på väggen, publiken, ljudet från ventilationen, gnäggade efter kompisar och stannade flera gånger och rusade baklänges, tog inte stöd på bettet och ja man skulle kunna tro att han aldrig varit i ett ridhus förut och är nyinriden :P men så nu vet vi vad vi ska träna mer på iaf, åka bort och rida med andra hästar och miljöträna, träna träna... Har ju så klart varit iväg och så men han har alltid tagit det med ro att vara på bortaplan så jag trodde inte han skulle vara så här spänd idag men antagligen kände han att inte jag var i form heller, har haft 38,5 i feber i 4 dygn nu så det var av ren envishet (eller dumhet):angel: jag gav mig iväg ändå :banghead:

Vad trist att det inte gick som du hade tänkt dig. Men, nu är du en erfarenhet rikare i alla fall :) Lycka till i fortsättningen!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
633
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 946
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 774
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp