Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Eftersom mycket av materialet, som du säger, är borta så går det inte att säga exakt hur höga de var.

Men för att få en idé om hur de såg ut så titta på Alperna. De är inte påverkade av någon inlandsis, dvs de är inte "nerhyvlade". Dels var ju våra Skanderna (som vår del av Kaledoniderna heter) givetvis högre och dels hade de den spetsigare formen som Alpernas berg har :)
Jag var lite rädd för det, men hade hoppats att någon hade gjort en uppskattning, och en tillhörande visualisering så att man skulle ha fått se det :D

Jag undrar hur det kommer sig att viss panerad fisk hos Findus är nyckelhålsmärkt men inte andra? Jag tycker att näringsvärdena verkar rätt samma men jag kanske missar något uppenbart? :o

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det 2 3
Svar
51
· Visningar
3 054
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 318
Senast: Pilot
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 373
Senast: qitis
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 232
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?