Bukefalos 28 år!

Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som slår mig är att vårtgårdarna är obefintligt små och att solen verkar skina från 2 håll iom att skuggorna går åt 2 håll, men det kanske finns något parasoll eller liknande som ger den effekten?
Tänkte också på vårtgårdarna men det beror väl på hur noga man vill vara med att det ska vara ett porträtt och hur den riktiga personen bakom ser ut :D
 
Det som slår mig är att vårtgårdarna är obefintligt små och att solen verkar skina från 2 håll iom att skuggorna går åt 2 håll, men det kanske finns något parasoll eller liknande som ger den effekten?

Jag har bara markerat ut dom än så länge. Tavlan är ungefär halvvägs klar :)
Ang ljuset så verkar det på referensfotot falla från två håll :)
 
Ok här är jag nu!
Har försökt dra upp struktur i hatten.
På referensbilden sitter hon i en korgstol där de små hålen släpper igenom bakgrunden liksom. Men jag börjar undra om det inte kan funka med en mer stängd yta. Mer som en fåtölj som det ser ut nu (men såklart måste jag lägga in fler detaljer/finlir).
Vad tror ni? :)


Visa bifogad fil 38581
Du är så jäkla duktig! Spontant tänker jag dock att om stolen är mjuk borde hon sjunka in lite i den, och är den hård borde hon istället forma sig lite efter den. Tänker framför allt på området runt hennes högra arm, det ser ut som att hon svävar framför den snarare än sitta i den, om du förstår vad jag menar.
 
Du är så jäkla duktig! Spontant tänker jag dock att om stolen är mjuk borde hon sjunka in lite i den, och är den hård borde hon istället forma sig lite efter den. Tänker framför allt på området runt hennes högra arm, det ser ut som att hon svävar framför den snarare än sitta i den, om du förstår vad jag menar.

Taaack! 😍
Jag tror att den är hård men veeem vet??
*är ute och svirar*
Återkommer in case of överlevnad imorgon 🎨🎨
 
Senast ändrad av en moderator:
Okej. Vaknade upp, kikade ner från loftet och insåg att hela mitt golv var strösslat med paljetter. Rimligt 🤷🏼‍♀️🎉
MEN under inflytande av orimliga mängder portvin föds konstnärliga idéer. Min kompis kläckte följande idé inatt: ”varför inte måla ett porträtt av en cirkusartist med ett akvarium på huvudet. Och i den är en förskräckt ångestladdad guldfisk. Kanske en hungrig katt bredvid...!”
Jag bara ”jo men det låter rimligt. Skål!”

Ska börja skissa på detta projekt ikväll in case of överlevnad...
 
Skissade precis upp den typ 1,5 meter höga ”akvariekvinnan”.

DDA2C1D0-9E18-4505-A124-60C822C1BE17.jpeg


Yes detta kan vara livets skevaste katt men ger upp för nu 😅😅
 
Fast nä? Finns sådana med. Har själv pyttesmå.

Jag skrev inte "onormalt, onaturligt och icke existerande" små vårtgårdar heller, så du opponerar dig mot något som inte ens sagts..

Jag har sett tillräckligt många nakna kvinnor för att vara fullt medveten om att det finns människor med i princip obefintliga vårtgårdar, men om man ska se den "stora bilden" så är en minimal ring runt bröstvårtan inte den vanligaste storleken på vårtgårdar, precis som 1,5 dm stora vårtgårdar inte heller är det vanligaste, även om det finns de som har såna vårtgårdar.
 
Jag skrev inte "onormalt, onaturligt och icke existerande" små vårtgårdar heller, så du opponerar dig mot något som inte ens sagts..

Jag har sett tillräckligt många nakna kvinnor för att vara fullt medveten om att det finns människor med i princip obefintliga vårtgårdar, men om man ska se den "stora bilden" så är en minimal ring runt bröstvårtan inte den vanligaste storleken på vårtgårdar, precis som 1,5 dm stora vårtgårdar inte heller är det vanligaste, även om det finns de som har såna vårtgårdar.

Fick originalfotot på mailen nu och kan bara konstatera att de är faktiskt MINDRE än min markering IRL! Plus att de sitter till och med ngt högre upp! :D @Tonto var väldigt rätt ute i sin markering!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp