Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag utmanar mig med akvarell. Jag har hyfsat bildseende när det kommer till färg och komposition, men slutresultaten sammanstämmer inte så väl med mina ursprungsidéer. Men i det ligger det ju också en tjusning, att vara nöjd med något även fast det inte blev som det var tänkt (kunde säkert bli tekniskt bättre av att gå en kurs, men jag är inte intresserad av att veta vad jag håller på med ;)).

131106_2727liten.jpg
 
Tack snälla! :heart
Gick ner nu till hobbyrummet och fick panik och ville spontant rolla över hela skiten. Men låter det vara och tar tag i det hela ikväll. Ska testa min kompis tips ang hudtonerna och färgen.
Kul att du är så duktig. Jag målar också en del men absolut inte din klass. Det är häftigt sättet du målar på.
 
Jag utmanar mig med akvarell. Jag har hyfsat bildseende när det kommer till färg och komposition, men slutresultaten sammanstämmer inte så väl med mina ursprungsidéer. Men i det ligger det ju också en tjusning, att vara nöjd med något även fast det inte blev som det var tänkt (kunde säkert bli tekniskt bättre av att gå en kurs, men jag är inte intresserad av att veta vad jag håller på med ;)).

Visa bifogad fil 36903

Haha det fetade - klockrent! Stor igenkänning! :D
Vad duktig du är! Akvarell känns svårt, olja är ju mer förlåtande, man kan ångra sig liksom
 
Älskar att du kör all in på färg @Vallmo ! Så coolt!

Jag fick panik i morse och målade över :rofl:
Tror att jag måste våga mer, våga mer färg, större kontraster och inte stå och pilla liksom. Duken är stor och det måste funka på avstånd. Nu funkade det typ när jag stod och glodde en cm från duken 🙄🙈
Tror också att jag måste sluta försöka måla ”fint”. Det ska ju inte vara ett gäng catwalkmodeller i min bordell liksom utan ”FALLNA KVINNOR” men lite attityd och karaktär.

Börjar alltså om från början ikväll :rofl:
 
@Vallmo Det är redan övermålat! Ska börja om ikväll!
Grannen lovade precis att komma ner till hobbyrummet i ngn bordellig outfit och dricka vin med mig! :D Har bra feeling kring detta :D

Har kollat lite på Toulouse Lautrec för att inspireras av hans känsla för karaktärer.
 
Jag platsar inte i den här tråden eftersom jag:
1. Inte kan måla
2. Har dåligt tålamod när det gäller pysselgrejer.
3. Jag kan inte måla.

Men köpte tidigare vattenfärg för det hysteriska priset av 10 kr och har nyligen premiäranvänt den.

Skulle ha målat en katt i helprofil men det vart en gräsligt överviktig en (tänk er rund boll med ben) så fick bli ett huvud istället.

EE9E1EA9-0B20-4BCA-AA75-7E8148CF72D2.jpeg
 
Tack vare denna tråden var jag faktiskt iväg idag och köpte på mig penslar, färg och canvasdukar! Nu blir det till att bara ha kul, för det är ju faktiskt fantastiskt kul att måla! :D

Men vad härligt att höra!!! Fattar inte att jag börjat med detta tidigare men det är ju å andra sidan aldrig försent att börja med ngt nytt!! :banana:
Kom ihåg att uppdatera i tråden sen bara (om du vill, det vore kul!)
 
Jag blir så himla glad när jag hör att folk målar, och det spelar verkligen ingen som helst roll hur det ser ut! :heart
Blir också inspirerad att börja böka fram lite penslar och färg nu!

Mitt sovrumsprojekt. :)Hon är halvsvår att ta kort på, men jag gillar alla texturer. Hoppas bilderna går att se.

70578653_2462406500645297_2804758822772539392_n.jpg


71673112_2462406193978661_6641234004827701248_n.jpg


70949996_2462406263978654_5405129974518644736_n.jpg

71091368_2462405963978684_6406189522962350080_n.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp