Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tagit upp två halvfärdiga målningar nu för att se om jag kan hänga någon ovanför schäslongen.
Först ut denna:

Visa bifogad fil 41640

Den är ju inte alls klar, men ville bara se hur den funkade. Stilmässigt "fel" men känslomässigt känns den rätt för min vibe liksom :p

Alltså.. Jag ÄLSKAR den här tavlan. Och hade glatt hängt den varsomhelst hemma.
Men jag är ju om än wierd lite tråkigare än dig i min stil.. Mer intresserad av clean look liksom(dödstråkig i Törnblommas ögon skulle jag gissa). Du är ju mer än mig både i kläder och inredning. Och ser man på tavlorna du har så är det ju en helt annat feeling i dem. Det är mer på ngt sätt.
Kan man antingen addera ngt mer i din fiskdams-tavla? Eller fixa till ngt i Marie Antoinette? Den känns ju mer du för mig. Men kanske inte riktigt home run än..
 
Alltså.. Jag ÄLSKAR den här tavlan. Och hade glatt hängt den varsomhelst hemma.
Men jag är ju om än wierd lite tråkigare än dig i min stil.. Mer intresserad av clean look liksom(dödstråkig i Törnblommas ögon skulle jag gissa). Du är ju mer än mig både i kläder och inredning. Och ser man på tavlorna du har så är det ju en helt annat feeling i dem. Det är mer på ngt sätt.
Kan man antingen addera ngt mer i din fiskdams-tavla? Eller fixa till ngt i Marie Antoinette? Den känns ju mer du för mig. Men kanske inte riktigt home run än..

Ingen av dom är ju klara på långa vägar. Vill inte att akvariekvinnan ska bli plottrig. Jag vill ha den helt clean, som ett fält i bakgrunden bara. Tror det är plottret som stör mig i Marie Antoinette. Iofs är ju den inte heller klar på långa vägar.
Kanske att rama in akvariekvinnan i ngn slags barock guldig gesso-ram skulle hjälpa?
 
Har tagit upp två halvfärdiga målningar nu för att se om jag kan hänga någon ovanför schäslongen.
Först ut denna:

Visa bifogad fil 41640

Den är ju inte alls klar, men ville bara se hur den funkade. Stilmässigt "fel" men känslomässigt känns den rätt för min vibe liksom :p
Jag tycker den här passar bäst, den liksom intar rummet, antagligen för att figurerna är så tydliga och att katten och fisken liksom söker ögonkontakt med en.
 
Jag tycker den här passar bäst, den liksom intar rummet, antagligen för att figurerna är så tydliga och att katten och fisken liksom söker ögonkontakt med en.

Vid schäslongen till höger vid en byrå står även detta djur i porslin och tronar. Hen är en meter hög typ.
Tänker att det kanske spårar ut lagom ihop? 😅

1D0C3571-FFD4-4DFD-92C8-D9CFFF161A46.jpeg
 
Ingen av dom är ju klara på långa vägar. Vill inte att akvariekvinnan ska bli plottrig. Jag vill ha den helt clean, som ett fält i bakgrunden bara. Tror det är plottret som stör mig i Marie Antoinette. Iofs är ju den inte heller klar på långa vägar.
Kanske att rama in akvariekvinnan i ngn slags barock guldig gesso-ram skulle hjälpa?

Ja, kanske rätt ram kan göra det bra. Ngt svulstigt! För tavlan är verkligen underbar! (fattar de inte är klara..)
 
Min finmotorik fick se sig besegrad när jag skulle försöka pricka in en antydan till bling på pannbandet :cautious: Nåja, jag får dra om linjerna när der torkat. Det skall ändå på lite duttar som på långt håll skall ge intrycket av att stenarna fångar solen. Tror jag är nöjd med nosgrimman som den är, så nu skall jag bara inte måla på den av misstag. Råkade överkorrigwra tonen på halsen som nu är gul... Hoppsan. Håller på att bli galen på betten då min referens är så pixelerad att jag inte ser vad som är vad... Och de där knopparna skall vi inte tala om :rofl: Gör om, gör rätt. Detta är anledningen till att jag typ är livrädd för akvarell - det blir många dyra papper att slänga när jag gör fel hela tiden.
Nu skall jag gå och sova innan det är dags att jobba!
Visa bifogad fil 41554
Men alltså!! 😍😍😍. Den är helt fantastiskt fin! Det ser ut som ett foto!
 
Åh vilken fin rödklöver :love: Tänkte du rama in dina blommor och hänga dem eller hur förvarar du akvareller? Såhär bra vill jag också bli med akvarell!
Tack så väldigt mycket! De jag visat är bara för träning, färg och papper är skolmaterial köpta för typ några tior så de är knappast beständiga och läggs i högen med skisser. Men när det blir på riktigt papper och med konstnärsfärg sparas de, hade varit kul att göra en liten serie med växter från en viss typ av natur, kanske en ängsflora man kan sätta upp på väggen.

Ditt hästporträtt är fantastiskt fint, tänkte på det och så bra kan nog bara en hästmänniska måla en häst :love:
 
Senast ändrad:
Har tagit upp två halvfärdiga målningar nu för att se om jag kan hänga någon ovanför schäslongen.
Först ut denna:

Visa bifogad fil 41640

Den är ju inte alls klar, men ville bara se hur den funkade. Stilmässigt "fel" men känslomässigt känns den rätt för min vibe liksom :p
Lustigt nog så vill jag faktiskt säga denna.
Den är som du säger mera tydlig och mindre plottrig, vilket gör att man sugs in i tavlan mera. Medan den andra är lite mindre figurer på vilket gör att man inte riktigt ser vad det är på avstånd, vilket är inte fel. Men denna får en att haja till mera då det är så tydliga figurer i en smått surrealistisk ställning. Och du ville ha mera surrealism tror jag?
Plus så passar färgerna in! Det rosa i hennes klänning och handskar matchar schäflongen (ursäkta min stavning) tydligt men stilrent. Bakgrunden matchar också väggen som inte har något mönster.
Den påminner lite om de tavlor du redan har där men mera av allt, plus målad vilket gör det bara mera intressant.

Jag blev lite överraskad själv när jag såg fotona men även om den andra målningen är jättefin så är den lite ... plottrig och för liten(O_o!) för din lägenhet.
 
Ingen av dom är ju klara på långa vägar. Vill inte att akvariekvinnan ska bli plottrig. Jag vill ha den helt clean, som ett fält i bakgrunden bara. Tror det är plottret som stör mig i Marie Antoinette. Iofs är ju den inte heller klar på långa vägar.
Kanske att rama in akvariekvinnan i ngn slags barock guldig gesso-ram skulle hjälpa?
Jag tror du löser det om du funderar lite över var fokus skall ligga i Marie Antoinette-målningen.
 
Lustigt nog så vill jag faktiskt säga denna.
Den är som du säger mera tydlig och mindre plottrig, vilket gör att man sugs in i tavlan mera. Medan den andra är lite mindre figurer på vilket gör att man inte riktigt ser vad det är på avstånd, vilket är inte fel. Men denna får en att haja till mera då det är så tydliga figurer i en smått surrealistisk ställning. Och du ville ha mera surrealism tror jag?
Plus så passar färgerna in! Det rosa i hennes klänning och handskar matchar schäflongen (ursäkta min stavning) tydligt men stilrent. Bakgrunden matchar också väggen som inte har något mönster.
Den påminner lite om de tavlor du redan har där men mera av allt, plus målad vilket gör det bara mera intressant.

Jag blev lite överraskad själv när jag såg fotona men även om den andra målningen är jättefin så är den lite ... plottrig och för liten(O_o!) för din lägenhet.

Precis så tänker jag!
 
Har tagit upp två halvfärdiga målningar nu för att se om jag kan hänga någon ovanför schäslongen.
Först ut denna:

Visa bifogad fil 41640

Den är ju inte alls klar, men ville bara se hur den funkade. Stilmässigt "fel" men känslomässigt känns den rätt för min vibe liksom :p

Jag tycker denna dels för att den är fräck och oväntad men också, färgerna passar till resten. Om du hittar en fin ram till den tror jag det blir 👌, den andra är även den en jättefin tavla men känns lite för litterär på den platsen, som att du ligger lite nonchalant med en tårta under en samma dam med en tårta, det blir lite...förlåt för dåligt ordspel men, kaka på kaka 😅

Måste tillägga att jag följer tråden och hade varit nöjd med en lilltå av talang från vem som helst av er, vilka mega skills ni har,! det är jättekul att få se vad ni gör ☺️☺️
 
Alternativet är:

Visa bifogad fil 41641

Men jag börjar tvivla allt mer...
Stelt att jag har en måttbeställd pissdyr ram i onödan då 🙄😂🤯

Du kan väl ha uppe båda?

När det gäller tårtdekadensen så är jag böjd att tänka att småtårtorna nog stör ögat lite. Kan det inte ligga en dekadent katt på bordet istället som ligger och slickar grädde från ena tassen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp