Bukefalos 28 år!

Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Musen är jättefin! Alla människorna verkar befinna sig i ett tomrum, medan djuren blickar ut och är vakna och öppna.

Tack snälla! :bow: Det är EXAKT den känslan jag har försökt få fram. Tomrummet liksom. Att djur och människa inte interagerar typ. Instängdheten. Tyckte det var svårt till en början men tror jag har börjat få till det allt mer nu.
Jag vill att människan tittar liksom genom åskådaren.
 
Fick tipset av han konst-gubben att jag ska utveckla min idé med "märkliga djurporträtt och frånvarande människor" ( :p ) och samla ihop en serie som följer denna linje. Sen kan jag naturligtvis måla annat för att öva tex.
 
Jag har nu FÖR många idéer. Fick ngn idé nu om att måla humlor i förgrunden, liksom i nån slags surrealistisk närbild med djuren i fokus och sedan i bakgrunden ett inbundet porträtt på typ en sommaräng
 
Jag har nu FÖR många idéer. Fick ngn idé nu om att måla humlor i förgrunden, liksom i nån slags surrealistisk närbild med djuren i fokus och sedan i bakgrunden ett inbundet porträtt på typ en sommaräng
Det låter super och jag älskar humlor och jag vill gärna ha en tidig Törnis men med din talang och alla köpare i kö så är risken stor det blir för dyrt för mig :p
 
Svarar alla här lite allmänt (ingen nämnd och verkligen ingen glömd).
TACK SNÄLLA NI! :love:
Mitt lilla hobbyprojekt har tagit ganska oanade vändningar, är väldigt tacksam för alla snälla kommentarer, hejarop och pepp, ni är HELT FANTASTISKA verkligen! :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har nu fått ett stort projekt, en beställning som kommer troligen ta hela nästa vecka i anspråk. Det är en "modebild" och efter mina märkliga djurporträtt känns det temat lite .... trist liksom. Men jag har fått ett tydligt uppdrag så det är väl bara ta tag i det. Tänkte att motivet var lätt men började skissa upp det igår och insåg att det är ju PISS-SVÅRT. Det är ett porträtt men det är liksom HÅR som BLÅSER I VINDEN ÖVERALLT.
Var nära att ge upp och fälla en tår, men bröt ihop light typ och ska komma igen och fortsätta att skissa ikväll tänkte jag ;)
 
Jag har nu fått ett stort projekt, en beställning som kommer troligen ta hela nästa vecka i anspråk. Det är en "modebild" och efter mina märkliga djurporträtt känns det temat lite .... trist liksom. Men jag har fått ett tydligt uppdrag så det är väl bara ta tag i det. Tänkte att motivet var lätt men började skissa upp det igår och insåg att det är ju PISS-SVÅRT. Det är ett porträtt men det är liksom HÅR som BLÅSER I VINDEN ÖVERALLT.
Var nära att ge upp och fälla en tår, men bröt ihop light typ och ska komma igen och fortsätta att skissa ikväll tänkte jag ;)
På't bara.
Det blir sannolikt precis lika bra som de andra du gör. (och lite cash att köpa mer duk för 😊 )
 
Jag har nu fått ett stort projekt, en beställning som kommer troligen ta hela nästa vecka i anspråk. Det är en "modebild" och efter mina märkliga djurporträtt känns det temat lite .... trist liksom. Men jag har fått ett tydligt uppdrag så det är väl bara ta tag i det. Tänkte att motivet var lätt men började skissa upp det igår och insåg att det är ju PISS-SVÅRT. Det är ett porträtt men det är liksom HÅR som BLÅSER I VINDEN ÖVERALLT.
Var nära att ge upp och fälla en tår, men bröt ihop light typ och ska komma igen och fortsätta att skissa ikväll tänkte jag ;)
Det måste nog vara rekord i snabb karriär, du började måla för en och en halv månad sedan och har redan flera beställningsjobb :)

Det blir intressant att följa vart det här tar vägen!
 
Det måste nog vara rekord i snabb karriär, du började måla för en och en halv månad sedan och har redan flera beställningsjobb :)

Det blir intressant att följa vart det här tar vägen!

Så märkligt. Det började ju med att jag inte hittade ngt bra motiv att hänga ovanför min nya schäslong, fick idén att "varför inte måla något själv"? Köpte en duk och ett start-set oljefärger och ba ok hur fan gör jag nu? :rofl:
 
Förresten, jag har funderat på att köpa nån slags belysning för att kunna skapa dramatiskt ljus när jag målar av tex ansikten. Lite som nån slags studio-lampa men effektfullt liksom. För att kunna belysa modellerna. Vad borde jag ha? Kanske mest är riktat till de som har vana att fotografera iofs?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp