K
KallaMigBecca
Tänkte att efter som det finns trådar om våra fölisar och om deras pappor och andra hingstar är det dags att kasta ett öga på våra fina ston som konkar omkring på fölen i magen, sköter uppfostran och så vitt jag vet spelar lika stor roll som hingsten i vad avkomman kan bli
Tänkte jag kan börja berätta lite om mitt ena avelssto (andra känner jag knappt har haft henne i 3 veckor så de kommer
). Stoet e e. Vermouth - Nebraska - Sombrero och var från början tänkt att bli min ridhäst men en skada satte stopp för de och efter massa turer till olika vetrinärer runt om i landet slutade det med att vi bestämmde oss för att riangelmärka och sätta i avel. iår fick hon sitt försa föl e. Alcatrax och är nyligen konstaterade dräktigt på 18 dar med Blaougraph. bethina (kallas mini eller tini) har ett helt underbart temprament som jag hoppas att alla hennes föl kommer att ärva. Visst i vissa situationer orkar man inte med henne för hon e så fruktansvärt envis för den hästen kan gå på helt och hållet järnvilja men jag tror att den viljan har räddat henne ur många situationer. Tini var min första egna häst som bara var min som jag inte trode att någon kunde ta ifrån mig men när hon blev triangelmärkt försökte vi först sälja henne innan vi bestämmde oss för att behålla henne och avla själva på henne. Jag skall villigt erkänna att vissa dagar ångrar jag det beslutet men jag kunde aldrig ha gett det stoet en bättre framtid utan att åka om kring till andra.
Bilder på bethina:
hennes sto föl springer bakom henne
innan fölning (ca en månad innan)
Tänkte jag kan börja berätta lite om mitt ena avelssto (andra känner jag knappt har haft henne i 3 veckor så de kommer
Bilder på bethina:
hennes sto föl springer bakom henne

innan fölning (ca en månad innan)