Hur 17 kan ni så nu, vart ska ni göra av allt?![]()
I vattenrummet i stallet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur 17 kan ni så nu, vart ska ni göra av allt?![]()
Högst sannoliktHar inte sått ännu. Har tre olika men nu ligger jag i sängen och orkar inte stiga upp igen
Men skönt att dom är enkla, då vet jag att jag kommer att stå där med 100 stycken![]()
Jag har! Mycket enkelt, kallsått och sen bara planterat ut i rabatter. Blivit väldigt stora och fina redan första året, bra knölar att spara med. Ska kallså två nya sorter i år tänkte jag.Någon av er som frösått dahlia? Första gången för mig i år och tänkte om ni hade några bra tips och trix.
Den där med att bara så det man behöver veta jag redan men det brukar fallera....
Vilka undrar jag genast?Jag har! Mycket enkelt, kallsått och sen bara planterat ut i rabatter. Blivit väldigt stora och fina redan första året, bra knölar att spara med. Ska kallså två nya sorter i år tänkte jag.
Jag har gått och blivit balkongodlare. En helt ny värld!
Det jag funderar på mest är väl egentligen vad man stoppar blommorna i. Såna där lådor ser ut som att det lätt blir för blött när det regnar, eller för torrt när det är varmt? Så liten volym liksom.
Vad har ni för odlingskärl på era balkonger? Är tagetes och ringblomma görbart på balkong? Älskar tagetes strawberry blonde...
Jag har köpt från Florea. Mycket nöjd. Lagom många fröerBrukar ni köpa fröer från Florea?
Jag är stammis hos impecta. Men såg att florea hade fina mixer av zinnia.
Tagetes fungerar utmärkt som balkonglådeäxt, ringblomma fungerar nog också bra speciellt om du väljer en låg variant. När jag odlat på balkong har jag köpt balkonglådor med självbevattning det är så liten jordvolym annars att det blir knepigt.Jag har gått och blivit balkongodlare. En helt ny värld!
Det jag funderar på mest är väl egentligen vad man stoppar blommorna i. Såna där lådor ser ut som att det lätt blir för blött när det regnar, eller för torrt när det är varmt? Så liten volym liksom.
Vad har ni för odlingskärl på era balkonger? Är tagetes och ringblomma görbart på balkong? Älskar tagetes strawberry blonde...
Decorative giants och monarch bedding, köpta på fröbanken. Fick sisådär 70 plantor och påsarna kostar kring 30 kr styck.Vilka undrar jag genast?
Jag frösådde sunny reggae och för massor av år sedan pompom lilliput. Båda grodde snällt och blev så småningom knölar som jag sparade. Är sugen på att testa något annat kul men när jag kollat runt har jag tyckt fröna varit lite dyra.
Yes, jag hade deras julkalender så har mängder med fröer i årBrukar ni köpa fröer från Florea?
Jag är stammis hos impecta. Men såg att florea hade fina mixer av zinnia.
Jag har inte vattnat mina än. Vill inte riskera att de fryser sönder. Tänker att jag vattnar när det är lite mer stabilt över nollgradigt där de står.Hur gör man med vattning vid kallsådd?
Vill ju inte att jordkuberna ska frysa, samtidigt måste de ju ha vatten.
Snö har vi ingen så det går inte lägga på det och låta smälta.
Tänkte ha sådden i växthuset.
Varför vill du inte att jordkuberna ska frysa, de gör de ju när de kallsås?Hur gör man med vattning vid kallsådd?
Vill ju inte att jordkuberna ska frysa, samtidigt måste de ju ha vatten.
Snö har vi ingen så det går inte lägga på det och låta smälta.
Tänkte ha sådden i växthuset.
Jag tänker att de kanske faller isär lättare när de tinar. Och fröna blir kalla om öronenVarför vill du inte att jordkuberna ska frysa, de gör de ju när de kallsås?
Aha ja det där med hur soilblocks funkar vet jag inte. Men frysa ska de ju de små frönaJag tänker att de kanske faller isär lättare när de tinar. Och fröna blir kalla om öronen![]()
Ingen aning, har aldrig testat varken soilblocks eller kallsådd. Jag är så van vid paprika och chili, som ju vill ha det varmt och skönt, att kallsådd känns som.. nån slags misshandel av frön.Aha ja det där med hur soilblocks funkar vet jag inte. Men frysa ska de ju de små fröna. Men är inte jorden tillräckligt fuktig när du gör soilblocksen för att fröna ska klara av att gro när det väl blir varmt?