Har aldrig murat. Det kommer dessutom gå åt massor, har tänkt minst 9 kvadrat. Mursten är ju skitdyrt!Bygg med sten istället, så slipper du allt tjafs med att träet ruttnar. Börjar du hålla koll nu, kanske du hittar begagnade till bra pris?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har aldrig murat. Det kommer dessutom gå åt massor, har tänkt minst 9 kvadrat. Mursten är ju skitdyrt!Bygg med sten istället, så slipper du allt tjafs med att träet ruttnar. Börjar du hålla koll nu, kanske du hittar begagnade till bra pris?
Det sa jag om mina med, så jag sådde åtta. Alla groddeKan ha sått 12 frön zucchini...till mitt försvar så är fröna gamla så jag tänker att inte sååå många kommer gro![]()
Hjälp!Det sa jag om mina med, så jag sådde åtta. Alla grodde![]()
Jag tänker ta med till jobbet och tvinga folk att ta emot demHjälp!Jag har så svårt för att döda plantor om alla skulle gro, vi kommer ha en djungel i så fall
![]()
Du får odla ris
Du får plantera fisk.
Odlar du till försäljning?Nu har jag gjort hästbajssoppa till chili och paprikaplantering. Och satt ut 35 plantor tomat Noire de Crimme. Och 15 gurka F1 Dalila. Och planterat ut min stackars dill, både krondill och den andra sorten. Väl utvecklat rotsystem i dom vindruvslådorna kan en säga.
"Ja men jag vill inte ha" "Håll käften det vill du visst!"Jag tänker ta med till jobbet och tvinga folk att ta emot dem![]()
Åh vad skoj! Varmt lycka till när det väl är dags!Taggar Tusen Trädgårdar, planerar allt jag vill visa och håller tummarna att åtminstone nån daglilja och/eller pion blommar. Det är en månad kvar, men jag är spänd av förväntan redan nuHoppas på fint väder och många trädgårdssugna besökare.
Innan det är dags ska det upp ett litet plank (vi snackar litet, kanske 50 cm långt och 80 cm högt) vid soptunnorna. Täcka in dem lite från vägen sett och få upp en skylt med husets namn och adress. Vi rekade lite igår och det verkar som att asfalten går längre in än vi trodde. Vi får väl se hur vi löser det.
Jag kokar tomatmarmelad med olika smaksättning, djävulsås och säljer lite sådär för det är kul. Men framförallt är det roligt att prova sorter/färger och jag kan ju inte bara så halva påsen. Och sen när det gror. Ja då blir det mycket. Men jag säljer superbilligt till kollegor. Sen odlar jag för att bli självförsörjande på tex tomatsås.Odlar du till försäljning?Eller är du bara väldigt förtjust i tomater och gurka?
![]()
Berätta mera om djävulsåsJag kokar tomatmarmelad med olika smaksättning, djävulsås och säljer lite sådär för det är kul. Men framförallt är det roligt att prova sorter/färger och jag kan ju inte bara så halva påsen. Och sen när det gror. Ja då blir det mycket. Men jag säljer superbilligt till kollegor. Sen odlar jag för att bli självförsörjande på tex tomatsås.
Den kallas även djävulssylt - finns många recept. Är en i princip tjockare ketchup. Basen är tomat, chili, vitlök. Även paprika. Kokas eller rostas. Rostningen tar ju fram andra smaker. Passera alltihopa. Tillsätt syltsocker och ättika. Koka upp. I vissa recept lite rörsocker. Kryddas med grovmalen svartpeppar och salt. God till grillat. Passar bra till hamburgare då den är trögflytande. Jag använder mild chili. Tänker att just mörka tomater ger en cool färg. Om mina tomater vill sig så slipper jag köpa ketchup i vinter. Och troligen kan jag sälja en del för den är populär.Berätta mera om djävulsås![]()
Låter mumsDen kallas även djävulssylt - finns många recept. Är en i princip tjockare ketchup. Basen är tomat, chili, vitlök. Även paprika. Kokas eller rostas. Rostningen tar ju fram andra smaker. Passera alltihopa. Tillsätt syltsocker och ättika. Koka upp. I vissa recept lite rörsocker. Kryddas med grovmalen svartpeppar och salt. God till grillat. Passar bra till hamburgare då den är trögflytande. Jag använder mild chili. Tänker att just mörka tomater ger en cool färg. Om mina tomater vill sig så slipper jag köpa ketchup i vinter. Och troligen kan jag sälja en del för den är populär.