Tack o lov!Den vill nog ha en pinne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack o lov!Den vill nog ha en pinne.
Hennes syskon blev också lite slappa och topparna vissnade på några men dom står på friland och har börjat skjuta nya skott från roten. Men ge den en pinne.Jag är lite orolig för min humlebebis, den kraken har åkt ut o in ihop med tomaterna, och nu är den lite slapp i toppen, den har växt ca 2cm sen jag fick den, behöver den en pinne eller har jag tagit livet av den?![]()
970kvmHur stor trädgård har ni?
Känner ni att det är lagom eller hade ni velat ha större? Mindre?
Vi har ca 2000 kvadratmeter och jag känner absolut att vi får plats med vad vi vill ha (än så länge iaf). Vi har en massa planer, men tror allt får plats.
Här hade trädgårdshsndeln potatis satt i krukor igår...Min potatis verkar inte bli något av alls
Visst är det inte för sent att jaga ny sättpotatis nu?
Jag besökte en plantshop idag och där hade de sättpotatis med jäääääääääääättelånga grodd.Min potatis verkar inte bli något av alls
Planterade om mina igår från pyttekrukan där dom bott i säkert 3-4 veckor. Grodde jättebra och sen har det gått saaaaakta. Knappt några rötter fast plantorna såg fina ut. Nu får vi se vad dom tycker. Trodde inte chili var så segt.Alltså mina chiliplantor är såna drama queens, har aldrig varit med om maken förut. Har ett gäng där jag hållit på med avhärdning ett tag nu, men icke… Idag stod de ute i skugga, vindstilla och 20 grader, och såg inte ett dugg glada ut av den upplevelsen. Mesar![]()
Alltså mina chiliplantor är såna drama queens, har aldrig varit med om maken förut. Har ett gäng där jag hållit på med avhärdning ett tag nu, men icke… Idag stod de ute i skugga, vindstilla och 20 grader, och såg inte ett dugg glada ut av den upplevelsen. Mesar![]()
Planterade om mina igår från pyttekrukan där dom bott i säkert 3-4 veckor. Grodde jättebra och sen har det gått saaaaakta. Knappt några rötter fast plantorna såg fina ut. Nu får vi se vad dom tycker. Trodde inte chili var så segt.
Skulle du behöva skaraborgshumlisar så finns det ett gäng här. De överlever ALLT.Glömde min pelargon ute i natt, den var inte utevan men ser ut att ha överlevt.
Tror jag ska sluta gulla med tomaterna o plantera dom i sin låda nu.
Humlebebisen fick oxå stanna ute tror jag kanske gullade för mycket med denmen jag vill så gärna att den ska klara sig, nästa vecka åker vi till skåne så den kan bli bofast.
Jag satte potatis i hösilage i påskas. Tänkte sätta ny potatis vid midsommar med sikte på höstskörd.Min potatis verkar inte bli något av alls
Jag satte min potatis i halm men gick dåligtJag satte potatis i hösilage i påskas. Tänkte sätta ny potatis vid midsommar med sikte på höstskörd.