Trådlös skrivare

Spook

Trådstartare
Har en äldre kombinerad skrivare-scanner-kopiator. Eller jättegammal är den inte men inte jätteny kanske max 5 år. Inget inbyggt trådlöst i den. Förr hade vi en stationär dator i familjen som skrivaren användes till men nu har var och en sin egen bärbara och undrar då om det går att koppla denna skrivare till routern som i nuläget är kopplad till internet och sänder ut trådlöst internet i huset.
Vore jätteskönt om man kunde sitta var och en på sin plats och ändå kunna använda skrivaren... Eftersom skrivaren har alla "funktioner" som krävs och fungerar bra så hade det kännts bra att kunna använda den vi har istället för att köpa en ny.

Någon som vet ?
 
Sv: Trådlös skrivare

det beror lite på vad det är för modell.
Vissa skrivare har print-server inbyggd, och då är det bara att koppla in den i routern (har din skrivare rj45-kontakt så är det så).

Annars så får du köpa en printserver att koppla skrivaren i. Det finns både trådbundna och trådlösa diton som du kan koppla skrivaren på.

Jag har då aldrig provat att köpa separat printerserver, så jag skall låta det vara osagt huruvida du kommer åt alla funktioner i din kombinationsmaskin med en sådan lösning.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick en dator av pappa igår, som han fått hjälp att blåsa ut så att jag ska kunna använda den. Men jag kan inte ansluta till...
2
Svar
20
· Visningar
2 484
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Hos oss finns tre datorer fördelade på två våningar, och vi har problem med att få räckvidden från routern att räcka till alla tre. I...
Svar
6
· Visningar
1 572
Senast: miniea
·
IT & mobiler Nu ska vi se om den samlade kompetensen här på buke kan hjälpa mig.... Har 2 datorer som är kopplade till internet via en router från...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: swemale
·
IT & mobiler Har en D-link DIR-615 som jag använde mig av i min förra lägenhet. Detta funkade hur bra som helst. Men nu försöker jag ordna så jag har...
Svar
2
· Visningar
849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp